שר הכלכלה חתם על צו להעלאת שכר עובדי הניקיון

שר הכלכלה נפתלי בנט, חתם יחד עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, על העלאת שכר המינימום של עובדי הקבלן בענף הניקיון במגזר הפרטי: "זה הדבר הכי מוסרי ויהודי" (כלכלה)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(אילוסטרציה: פלאש 90)

כבר בחודש הקרוב יעלה שכר המינימום של עובדי הקבלן בתחום הניקיון במגזר הפרטי, זאת בזכות צו עליו חתם היום (רביעי) שר הכלכלה נפתלי בנט.

בנט חתם על הצו לאחר שיו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ואילן שמעוני, יו"ר ארגון עובדי הניקיון, חתמו על הסכם משותף להעלאת שכר המינימום של העובדים.

"הצו הוא בשורה לציבור של עשרות אלפי העובדים בענף הניקיון ולחברה, השואפת להיות רגישה וקשובה יותר לחלשים החיים בקרבה" אמר בנט במעמד החתימה.

לדבריו, "עובדי הקבלן במגזר הפרטי בענף הניקיון נחשבים ל"עובדים השקופים" של המשק. הם עובדים בשבילנו, הם מנקים אחרינו, אבל אנחנו לא סופרים אותם".

"מרביתם נשים חד הוריות, עולים חדשים ובני מיעוטים. שכרם הוא הנמוך ביותר, והתנאים הסוציאליים להם הם זוכים הם הגרועים ביותר" אמר בנט וציין, "היום זה נגמר".

הצו ישפר את תנאי השכר של העובדים ויכלול בין היתר: תוספת שכר בשיעור של יותר מ- 340 שקל, מעבר לשכר המינימום, תוספת של אחוז להפרשה לפנסיה, הענקת קרן השתלמות בהשתתפות המעסיק והעובד, שי לחגים בסכום של כ-200 שקלים, ימי חופשה מיוחדים ותוספת של 50 שקלים לכל יום בדמי הבראה, מעבר למקובל.

סה"כ, תוספת השכר והתנאים בעקבות החתימה על הצו מוערכת בשיעור של כ-20 אחוז מהשכר.

"אנחנו ברגע היסטורי. לוקחים עשרות אלפים מהעובדים הכי חלשים, שנקראים לפעמים עובדים שקופים, ומחזירים להם את הכבוד" אמר בנט.

לדבריו, זו הפעולה שהוא הכי גאה בה בעבודתו במשרד הכלכלה. לדבריו, "זה הדבר הכי מוסרי, הכי יהודי. יש פסוק: לא תעשוק שכיר עני ואביון מאחיך". שיהיה לנו במזל טוב".

שר הכלכלה אמר כי הוא מצפה בזמן הקרוב להגיע להסכם דומה בתחום האבטחה.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני אמר: "עובדי הניקיון זו האוכלוסייה הכי חלשה בחברה שהנה סופסוף אפשר להביא לה בשורה".

לדבריו, "בפעם הראשונה עובדי ניקיון במגזר הפרטי ייהנו מכל ההטבות הסוציאליות על פי תנאי עובדי המדינה. זה נדבך ראשון להחזיר להם את הכבוד, שהם מרגישים חלק ממקום העבודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר