בנק הפועלים: מאיפה לילדי מוטי זיסר יש כסף לפרוע החוב?

בנק הפועלים נגד ילדיו של מוטי זיסר המעוניינים לפרוע חוב של 16 מיליון שקל. "קיים ספק של ממש למקורות המימון האמורים לשמשם לצורך פדיון המשכנתא" (כלכלה)

יונ גבאי | כיכר השבת |
מוטי זיסר (צילום: פלאש 90)

בנק הפועלים נגד ילדיו של מוטי זיסר המעוניינים לפרוע במקומו חוב של 16 מיליון שקל לבנק לאומי.

מוטי זיסר, איש עסקים חרדי, בעל שליטה בחברות הפרטיות 'מרכזי שליטה' ו'אירופה ישראל' החייבות לבנק הפועלים למעלה ממיליארד שקל. בנוסף, זיסר חייב לבנק לאומי משכנתא בסך 16 מיליון שקל על וילה מפוארת ששווייה מוערך בעשרות מיליוני שקלים, הנמצאת בחזקת חברת מרכזי שליטה.

ילדיו של זיסר, דוד זיסר (31) ורעייתו יעל זיסר, ובתו הילה זיסר-בנדט (29) ובעלה אחיהוד בנדט, המתגוררים בחלק משטח הווילה בכפר גנים שבפתח תקווה, הגישו לפני כמה שבועות בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב באמצעות עורכי דינם, רם ז'אן ויניב דקל, לפיה הם מעוניינים לפרוע את חוב המשכנתא של אביהם לבנק לאומי, בסך 16 מיליון שקלים.

בעוד בנק לאומי מעוניין בפירעון המשכנתא בלבד, בבנק הפועלים מתנגדים למהלך ודרשו בתגובה כי "בית המשפט ידחה את הבקשה, ויחייב את המבקשים בהוצאות תגובה זו בתוספת שכר טרחת עורך דין. בקשת המבקשים נסמכת על זכויותיהם הנטענות בחלק מהנכס. ואולם קיימים חשדות כבדים וספקות רבים בקשר לזכויות הטענות של המבקשים בנכס, ובוודאי שלא ניתן לקבוע כי יש להם זכויות כאלו בטרם תבוצע חקירה מקיפה בקשר לנסיבות שבהן רכשו המבקשים את אותן הזכויות הנטענות, ובעיקר באשר לאופן שבו מימנו לכאורה את רכישת הזכויות".

בבנק הוסיפו כי "קיים ספק של ממש למקורות המימון האמורים לשמש את המבקשים לצורך פדיון המשכנתא, ספק שמתעצם עקב סירובם של המבקשים לחשוף מקורות מימון אלה. אם יתברר כי מדובר בכספים שמקורם ממרכזי שליטה או מר זיסר, הרי שמדובר בהברחת נכסים, שכן כספים אלה שייכים לנושיה של מרכזי שליטה (ובעיקר לבנק הפועלים). אם כך הוא, ודאי שלא תעמוד למבקשים זכות לפדיון ולתחלוף".

בבנק מאשימים את בני משפחתו של זיסר בניסיון לעקוף את השעבוד הרובץ על הנכס, כחלק מהחוב לבנק הפועלים, ולהטיל את מלוא החוב על כתפי חברת מרכזי השליטה.

"הצטיירה תמונה מטרידה בכל הנוגע לאופן שבו נהג זיסר בכספים המשויכים למרכזי שליטה. הנתונים הראשוניים מעלים חשש כי זיסר עשה בנכסי מרכזי שליטה כבשלו, תוך יצירת חובות משמעותיים שלו למרכזי שליטה, ללא כל בקרה. בנסיבות אלה עולה חשש ממשי כי הכספים ששימשו, לפי הנטען, לרכישת זכויותיהם של המבקשים בנכס מרכזי שליטה, הם למעשה כספיה של מרכזי שליטה (וליתר דיוק: כספי נושיה של מרכזי שליטה, ובעיקרם בנק הפועלים)".

כלומר, לפי בנק הפועלים, מטרתם האמיתית של בני משפחת זיסר היא להגן על האינטרס של אביהם, כך שבאמצעות פירעון החוב יהיו הם הנושים שלו ולא הבנק.

את בקשת הדחייה הגיש בנק הפועלים באמצעות עורכי הדין גיורא ארדינסט, תומר ויסמן, אבי סתיו וגיל לבקוביץ'. במקביל, גם בבנק לאומי עדיין לא הגיעו להסכמות סופיות עם ילדיו של זיסר, והעסקה תבוצע רק בתנאים המתאימים לבנק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר