הסדר נושים בהדסה; המנכ"ל מאיים להתפטר

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשו תכניות הסדר הנושים וההבראה של בית החולים הדסה עין-כרם והר-הצופים בירושלים. מנכ"ל בית החולים אביגדור קפלן מאיים בהתפטרות (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מנכ"ל בית החולים, אביגדור קפלן (צילום: פלאש 90)

אמש (ראשון) הוגשו לבית המשפט המחוזי בירושלים תכניות הסדר הנושים וההבראה של בית החולים הדסה עין-כרם והר-הצופים בירושלים, זאת לאחר משא ומתן קדחתני שהתנהל בין משרד האוצר לבין הנהלת בית החולים, במטרה להוציא את בית החולים מהמשבר אליו נקלע לפני חודשים רבים.

על פי התכנית שהוצגה בפני בית המשפט, משרד האוצר יזרים יותר ממיליארד ושלוש מאות מיליון שקלים לבית החולים, סכום שישולם במלואו בתוך שבע שנים מאישור ההסכם על ידי בית המשפט בירושלים. הרופאים שיצאו למאבק הביעו שביעות רצון מההסכמים.

בתוך כך דווח כי אביגדור קפלן, מנכ"ל בית החולים הדסה, איים הבוקר (שני) בהתפטרות לאחר שהתברר כי לפי ההסכמים, יוצמד חשב מלווה מטעם משרד האוצר שזהותו תהיה מוסכמת על כולם כולל הנושים של בית החולים הדסה, ובשל כך יפוטרו עשרות עובדים או שיגיעו להסכמה על פרישה מוקדמת וכי במסגרת התוכנית שתובא מחר לאישור הנושים, בין הפוטרים יהיו גם רופאים.

"ניסיונותיו של קפלן להגיע לנוסח מוסכם על הגדרת תפקידיו של החשב המלווה לא צלחו. הנוסח שצורף להסדר ההבראה המוגש לבית המשפט איננו מקובל עליו", כך אמרו בלשכתו של המנהל לעיתון כלכליסט. לדבריהם ,"לדעתו יצירת תפקיד של חשב מלווה כמוצע עם סמכויות רחבות שיגבילו מאד את צעדיו של המנכ"ל כשעל החשב המלווה לא מוטלת אחריות כלשהי איננו מתאים לבית חולים ויעמיד את המנכ"ל במצב בלתי אפשרי, כשהוא נושא במלוא האחריות לניהול בית החולים".

חרף האיומים על פיטוריו, הדיש קפלן כי הוא תמך בהצמדת חשב מלווה "בלית ברירה כדי לא לטרפד את ההסדר המסובך שגובש בין כל הצדדים, במעורבותו האישית והאינטנסיבית במהלך השנה האחרונה, ומתוך גילוי אחריות להחזרתה המהירה של הדסה למעמדה המוביל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר