גרים בדרום? בידקו את חשבון החשמל שלכם

תושבים בדרום מתלוננים על חשבונות חשמל מנופחים שקיבלו מחברת החשמל, זאת מאחר והחברה לא שלחה קוראי מונים לאזור בעקבות מבצע "צוק איתן" (חדשות, כלכלכה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
עמוד חשמל וגמל. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

תושבים בדרום הארץ זועמים בימים האחרונים על-כך שלטענתם חברת החשמל שיגרה לביתם חשבון שסכומו נאמד באלפי שקלים, בניגוד לצריכת החשמל האמתית. בחברה מיהרו לצאת בקמפיין שעיקרו בקשה מאותם תושבים לעדכן את החשבון במוקדי שירות החברה.

"תושבי הדרום לא סובלים מספיק, וטוב שיש את חברת החשמל להוסיף להם!", כתבה תושבת הדרום. "מה עושים בחברת החשמל כשהנציגים מפחדים להיכנס לקרוא מונים? פשוט "מעריכים"!". הוסיפה התושבת.

התושבת הזועמת תיארה את שאירע לה: "היום הגעתי הביתה וההפתעה שהמתינה לי מהם זה חשבון חשמל של 4814 שקל! חשבון זה הוא הערכה מכיוון שהם פחדו להיכנס לאשכול ולקרוא את המונה. אז במקום לעשות הערכה ריאלית ולתת לי חשבון כמו החשבונות הקודמים שלי: 1000-1500 שקל, הם פשוט דפקו קופה. מה גם שלא השתמשנו בחשמל חודש בגלל המלחמה".

"4814 שקל כבר ירדו לי מכרטיס האשראי שלי!! לטענתם רק בעוד חודש אוכל לקבל זיכוי!! מה דעתכם על קבלת הפנים??". תהתה התושבת.

בחברת החשמל אמרו ל"כיכר השבת" כי "החברה יצאה בהודעה ובמקביל במודעות בעיתונות הקוראות לתושבי הדרום באזורים בהם לא ניתן היה מסיבות ביטחוניות להגיע ולבצע בפועל קריאת מונה לשים לב לכך שחשבונות החשמל שנשלחו מבוססים על הערכה על פי נוסחה מתמטית המבוססת על הצריכה בתקופה המקבילה אשתקד".

לדברי החברה, "הלקוחות התבקשו ליצור קשר עם החברה באמצעות מוקדי 103 או אתר האינטרנט ולמסור את קריאת המונה הנוכחית ובכך למנוע מצב של גביית יתר או גביית חסר".

"זו גם ההזדמנות לציין שחברת החשמל הייתה הראשונה במשק שהודיעה על הקדמת התשלומים לכל הספקים שעובדים עמה מאזור הדרום. לאורך כל התקופה, חברת החשמל פעלה על מנת להקל ולסייע ככל שניתן לתושבי הדרום". נאמר עוד.

החברה יצאה בתחילת השבוע בקמפיין של מגוון אמצעי הקשר העומדים לרשות הציבור ליצירת קשר מהיר עם חברת החשמל: אתר האינטרנט , דף הפייסבוק, מרכז שירות 103 ואפליקציה של חברת החשמל.

בחברה אמרו כי "לקוחות אלו שקיבלו חשבונות חשמל בימים אלו, ובהם מצוין (בהדגשה בצבע אדום) כי החשבון נערך על פי הערכת צריכה, מתבקשים לבדוק את קריאת המונה בפועל . אם יש הפרש בין קריאת המונה בפועל ובין הערכת הצריכה, הלקוח יכול למסור את קריאת המונה העדכנית באתר האינטרנט בתיבת "דיווח קריאת מונה לצורך תיקון חשבון שהוגש על פי הערכה", או בשיחת טלפון למרכזי השרות 103".

בחברת החשמל מציינים, כי עם קבלת קריאת המונה, החשבון שנשלח על פי הערכה יבוטל וישלח ללקוח חשבון מעודכן לתשלום על פי קריאתו, עם מועד אחרון חדש לתשלום, ללא חיוב בריבית פיגורים. לקוחות בהוראת קבע בבנק/ כרטיס אשראי שחשבונם חויב על פי חשבון הערכה שהינו גבוה מהקריאה בפועל, יכולים לפנות לשרות 103 למסור קריאת מונה וחשבונם יזוכה בהפרש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר