"צעד בשיפור השירות"

בקרוב: מוצרים בחנויות יפוקחו בצורה אלקטרונית

שרת הכלכלה ברביבאי מקדמת עם הרשות להגנת הצרכן מכירת מוצרים שיוצגו בצורה אלקטרונית ולא רק ע"י מדבקות • השירות ישופר ותהיה יכולת לקבל חשבונית דיגיטלית, כדי להשוות מחירים (כלכלה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, אימצה הבוקר (רביעי) את המלצת הרשות להגנת הצרכן הקוראת למעבר מדרך הקנייה המסורתית, אל הצגת מחירים על גבי כל מוצר ברשתות המזון בצורה אלקטרונית. כך, במקום הצגת מדבקת המחיר על גבי כל מוצר, תינתן אפשרות להצגת המחיר על גבי צג אלקטרוני, ובאמצעות עזרים נלווים תתאפשר "צרכנות נבונה".

החלטת ברביבאי הגיעה אחרי בחינת הרשות את הדרך לנהל קנייה חכמה ובכך להוביל להורדת מחירים. במסגרת הבדיקה עלה כי ניתן להקל על הצרכנים דרך הצגת המחירים ויתרונות נוספים ובהם שליטה בתקציב במהלך הקנייה, שיפור בחוויית הרכישה, חיסכון בזמנים ומיגור התופעה של פער בין המחיר במדף לזה הנגבה בקופה.

ההצעה שתועבר ממשרד הכלכלה לרשתות הקמעונאות כוללת כמה צעדים: כל חנות שתבחר תוכל לעבור למכירה אלקטרונית בלבד, והן תחויבנה בחיבור בין המחיר במדף לקופות.

כך האזרחים ישיגו דיוק במחירים, שליטה בתקציב שלהם כדי לדעת האם חרגו בקנייה, שירות טוב יותר וקבלת חשבונית דיגיטלית.

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, מסרה: "הרפורמה בהצגת המחירים היא בשורה טכנולוגית משמעותית המותאמת לקידמה, שמגיעה עם סל כללים מחייבים וברורים עבור בתי העסק, בראשם ההגנה על הצרכנים לצד עידוד חווית רכישה והתאמת הרגלי צריכה נבונה. הרפורמה עתידה להוביל לייעול תהליכים ואני מצפה כי אלו יובילו להורדת מחירים עבור הצרכן. משבר הקורונה שינה את דרכי הצריכה שלנו, עודד אימוץ טכנולוגיות חדשות ואני סבורה כי הצגת המחירים והטמעת מערכות מתקדמות ברשתות המזון, יהיו צעד נוסף בשיפור השירות לצרכן לצד עידוד רכישת מוצרים תוצרת הארץ".

עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, אמר: "אני שמח מאוד על בחירתה של שרת הכלכלה והתעשייה לקדם את הצעת הרשות לרפורמה בתחום הצגת המחירים בחנויות המזון. הקמעונאות עוברת מהפכה דיגיטלית, שמאתגרת את החשיבה המסורתית. הרשות בחנה זמן רב את נושא הצגת המחירים כדי למצוא את הדרך לצעוד עם הקדמה מבלי לאבד את ההגנה הקיימת גם לצרכן, המתקשה עם השינויים הטכנולוגיים. אני סבור שהפתרון המוצע משיג את המטרה הזאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר