יוקר המחיה

המס יופחת ומחירי הבשר הטרי צפויים לרדת

משרדי האוצר והחקלאות החליטו לבטל את המכס על בשר טרי מצונן, שעומד כיום על 12%, המהלך צפוי להוריד את מחירו של הבשר בממוצע בכארבעה-חמישה שקלים לקילו (כלכלה)

בני סולומון | כיכר השבת |
אילוסטרציה בלבד (צילום: שאטרסטוק)

על רקע עליות המחירים בשוק המזון, משרדי האוצר והחקלאות החליטו היום (ראשון) לבטל את המכס על בשר טרי מצונן, שעומד כיום על 12%. המהלך צפוי להוריד את מחירו של הבשר בממוצע בכארבעה-חמישה שקלים לקילו, כך על פי הדיווח ב-N12.

על פי הנתונים מהעולם, הבשר בישראל יקר בכ-40% מהבשר במדינות ה-OECD, והצו החדש שנחתם היום מבטל חסמים שהיו על יבוא בשר, דבר שצפוי להגדיל את הכדאיות של יבואנים חדשים וקטנים להיכנס לשוק בארץ.

הצו נחתם לאחר הסכמות עם ארגון מגדלי הבקר בישראל שצפויים לטענתם להפסיד כסף, כתוצאה מהגדלת כמויות הבשר המיובא. תמורת הסרת המכס, יושקעו בענף למעלה מ-420 מליון שקלים. התמיכה במגדלי הבקר תגיע ל- 54 מליון שקלים בשנה. כמו כן, בוטל המכס על יבוא עגלים חיים.

שר החקלאות, עודד פורר, אמר לאחר חתימת ההסכם: "הסכם זה מביא בשורה נוספת לטיפול ביוקר המחיה בישראל. הסרת המכסים תוביל מחד גיסא להוזלת מחיר בשר הבקר לצרכן, מוצר לו יש ביקוש גדל ומתמיד משנה לשנה, ומאידך גיסא תאפשר לשמור על המגדלים המקומיים ולתמוך בהם בעבודתם הברוכה והקשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר