בגלל הרפורמה המשפטית?

השקל ממשיך לצנוח: הדולר מטפס ועומד על 3.68 ש"ח

זה היום השני ברציפות ששער השקל יורד אל מול מטבעות החוץ; המשמעות: עליית מחירים בתחומים רבים וככל הנראה צורך בהעלאות ריבית נוספות | מה הסיבות לכך? (כלכלה)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

לאחר הירידות אתמול (שלישי), השקל ממשיך בנסיגה שלו והדולר מטפס ב-0.9% מולו ונסחר הבוקר ב-3.68 שקלים (שפל מאז מרץ 2020). היורו עולה ב-0.9% לסביבת 3.92 שקלים. על פי ההערכות שער הדולר צפוי להגיע בטווח הקצר ל-3.95 ש"ח.

אתמול איבד השקל כ-2% - על אף העלאת הריבית של בנק ישראל ביום שני, שאמורה היתה להעלות את ערכו של השקל. כזכור, הבנק העלה את הריבית ב-50 נקודות בסיס, מ-3.75% ל-4.25%.

הפיחות המהיר בשקל, שיגרור לחץ אינפלציוני, יאלץ את הנגיד אמיר ירון להמשיך ולקבוע העלאות ריבית נוספות שיקשו שוב על משלמי המשכנתאות.

הסיבות לפיחות השקל נתונות במחלוקת, ישנם הטוענים כי החששות מהרפורמה המשפטית וחוסר הוודאות הפוליטי בישראל מביאה לתנועה חריגה והוצאת כספים מהארץ ומכירה מוגברת של המטבע המקומית על ידי גופים מוסדיים דוגמת קרנות הפנסיה וקופות הגמל. על פי 'כלכליסט', הגופים המוסדיים הגדילו בחודש ינואר את החשיפה לחו"ל ב-14 מיליארד שקל מה שפוגע במטבע המקומית. לפי טענות פרשנים כלכליים אחרים, רוב העליות בדולר תלויות בכלל ביחס בין הדולר ליורו ורק מעט מהן קשורות לשוק הישראלי עצמו.

עליית הדולר תביא ככל הנראה לעליית מחירי הדלק שנקבעים על פי שער הדולר והוצאות גבוהות יותר למי שירצה לנסוע לחו"ל, מנגד היצואנים ירוויחו כסף רב יותר מעליית הדולר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר