כולם נרתמו

עיריית ירושלים למען העסקים בעיר

מיד בתחילת הלחימה, ראש העיר ירושלים, משה ליאון, נפגש עם כ-120 בעלי עסקים בעיר ירושלים, וזאת בכדי לקיים דיאלוג על השפעת המצב הביטחוני על העסקים בעיר ולהקשיב לצרכים השונים (כלכלה)

"גיבשנו תוכניות פעולה לתמיכה ועזרה לעסקים. אנחנו מבינים את החשיבות של העסקים לעיר ולחוסנה הכלכלי" (צילום: ארנון בוסאני)

"עיריית ירושלים פועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לתמוך בעסקים בעיר, גם בשעת חירום. אומר מנכ"ל העירייה איציק לארי. אנחנו מבינים את הקשיים הנובעים מהמצב הביטחוני, ואנחנו נמצאים כאן כדי לעזור לעסקים להתאושש ולצמוח. אנחנו רואים בעסקים הקטנים והבינוניים את מנוע הצמיחה של העיר, ואנו נחושים לסייע להם להמשיך לפעול ולצמוח גם בעתות חירום."

מפגש עם ראש העיר - מיד בתחילת הלחימה, ראש העיר ירושלים, משה ליאון, נפגש עם כ-120 בעלי עסקים בעיר ירושלים, וזאת בכדי לקיים דיאלוג על השפעת המצב הביטחוני על העסקים בעיר ולהקשיב לצרכים השונים של בעלי העסקים. בשיחה עלו גם האתגרים העומדים לפתחה של הכלכלה הירושלמית.

סיוע בגיוס עובדים - כחלק מפעולות העירייה ותמיכה בעסקים הירושלמים בשעת חירום, השיקה העירייה בשיתוף אתרי הדרושים של קבוצת אול ג'ובס, ממשק דרושים דיגיטלי עירוני לשעת חירום. במסגרת המיזם, המערכת החדשה מציגה משרות חיוניות לשעת חירום בעסקים הפועלים בעיר ירושלים. המערכת הוקמה כדי לתת מענה לאיוש משרות בעסקים חיוניים, אשר עם תחילת הלחימה סובלים ממחסור בכוח אדם, שברובו מגויס למאמץ המלחמתי.

הרצאות מקוונות - עיריית ירושלים ערכה הרצאות בזום ללא עלות, העוסקות בהתנהלות במספר תחומים בעת המלחמה ובהם: כלכלה, חינוך ילדים, מעגל שיח וכלים אופרטיביים לניהול העסק. ההרצאות מותאמות לעוסקים מהבית (עצמאים ללא נכס מסחרי), אך פתוחות ומתאימות גם לבעלי עסקים אחרים. בנוסף, כל בעלי העסקים המפונים לירושלים יכולים להשתתף, אף הם ללא עלות.

כתיבת תוכנית עסקית ייעודית לעת מלחמה ובקשת הלוואות - עיריית ירושלים, בשיתוף מט"י ירושלים, תסייע לבעלי עסקים בעיר בסבסוד כתיבת התוכנית העסקית והגשת בקשות להלוואות מיוחדות לשעת חירום מקרן עוגן. ההלוואות מיועדות לבעלי עסקים אשר נקלעו למצוקה כלכלית בשל המצב הבטחוני. במסגרת ההטבה, תסייע העירייה בשיתוף מט"י ירושלים, לבעלי העסקים להגיש בקשות ללא עלות, להלוואה בתנאים מועדפים. הסיוע כולל סבסוד מלא של התוכנית העסקית, אשר תסייע לעסק לא רק להתאושש מהמשבר, אלא אף לצמוח ממנו. קרן עוגן תציע לבעלי העסקים הלוואות ייחודיות בתנאים מועדפים. מדובר בצעד נוסף, אותו נוקטת העירייה מתחילת המערכה, במטרה לסייע לעסקים המקומיים לצלוח את הקשיים הנובעים מהמצב הבטחוני.

לדברי לארי: "עיריית ירושלים פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם בעלי העסקים בעיר, כדי לסייע להם להתמודד עם האתגרים הנובעים מהמצב הביטחוני. החל מהיום הראשון ללחימה יצרנו קשר עם העסקים בעיר, וגיבשנו תוכניות פעולה לתמיכה ועזרה בהם. אנחנו מבינים את החשיבות של העסקים לעיר ולחוסנה הכלכלי, ולכן אנו עושים כל שביכולתנו כדי לתמוך בהם ולהבטיח את המשך פעילותם."

התנדבות חקלאית - עיריית ירושלים תומכת גם בעסקים ובחקלאים הנמצאים מחוצה לה, כיאה לבירת ישראל. לאחרונה, הודיעה העירייה על גיוס תלמידים להתנדבות חקלאית ברחבי הארץ, במטרה לסייע לחקלאים להתגבר על קשיים שנגרמו בעקבות המלחמה. מאז פרוץ מלחמת ''חרבות ברזל'', עזבו עובדים רבים את המשקים, חלקם נרצחו בדם קר בפעילות המזוויעה של 7 באוקטובר, חלקם נפצעו, חלקם גויסו למילואים, עובדים זרים שבו לארצם.

במטרה לסייע, לחזק את החקלאים ולהציל את התוצרת החקלאית של מדינת ישראל בתקופה קשה זו, יזמה עיריית ירושלים את גיוסם של תלמידי העיר, שיסייעו לחקלאים במשקים השונים ברחבי המדינה. התלמידים, מכלל בתי הספר התיכוניים, הישיבות והמדרשות בירושלים, מכינות ושנת השירות, יתנדבו במשקים חקלאיים באזור "הירוק" עפ״י הגדרת פיקוד העורף, והפעילות תתבצע תוך ליווי חמוש ואמצעי מיגון בשטח.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר