מאמר מערכת בגלובס: "לתת לגפני מדליית זהב"

לאחר שהפרשן הכלכלי הבכיר עידן גרינבויים הסיר בפניו את הכובע, מטר הפרגונים לעברו של גפני נמשך, מאמר מערכת בגלובס מציע: לתת לו מדליית זהב "הוא איש צנוע, יש לו יכולת ביטוי קולחת, הוא נחמד, זורק תמיד בדיחה במקום הנכון הוא לא רק יו"ר הוועדה, הוא המלך שלה"

יוסף פאר | כיכר השבת |
"המלך של וועדת הכספים". ח"כ משה גפני (עוזי ברק, כיכר השבת)

אחרי שגפני הוכתר כשועל שקשה לנצח, כעת הוא גם זוכה למדליית זהב.

מאמר מערכת שמתפרסם היום ב'גלובס' מכתיר את הח"כ החרדי כ"הח"כ המוביל של השבוע" ומציע להעניק לו מדליית זהב.

המאמר המפרגן בה בעיקר לאחר מספר נושאים אותם הוביל גפני במהלך השבוע האחרון.

מתוך המאמר: "גפני עצמו טס פעם אחת בחייו לחו"ל, לפני שנים, לאירוע משפחתי קצר בבלגיה. למרות פניות חוזרות הוא אפילו לא מנצל את מערך הנסיעות המסועף והנהנתני של חברי הכנסת. מעדיף את הגליל".

"הוא איש צנוע. במאי השנה מלאו לו 60. נולד בתל אביב, מקבוצת מייסדי הקהילה החרדית באופקים, ראש הכולל וחבר המועצה המקומית. לפני כ-15 שנה עבר לבני ברק, דירת שלושה חדרים. רעייתו חנה מנהלת סמינר בנות גדול ויוקרתי בבני ברק, ומקפידה לשמור על שילוב מלא בין בנות ממוצא אשכנזי וספרדי".

"המלך של וועדת הכספים"

"לגפני אין, לא היו ולא יהיו, פריימריז. יש לו רבנים. הוא יושב בלב הקואליציה ומתנהל כאופוזיציה רחמנית. הוא מונה בידי נתניהו למחזיק האצבע על השלטר של הכסף הגדול, מקפיד לתקוף/ לתקן/ להעיר/ ללמד את הממשלה שיעור בכמעט כל נושא... אבל בסוף מעביר אותו. לפעמים כפי שהוא, לפעמים עם תיקונים, לעתים "בחינם" לשם שמים ולטובת הציבור, וכמעט תמיד, עם תמורה, מיידית או נדחית, למגזר שלו... הוא עושה את זה בשקט, בנעימות, בהידור, כמיטב המסורת הליטאית, באלגנטיות ציבורית מעמדביינמית". 

עוד נכתב במאמר: "יש לו יכולת ביטוי קולחת, הוא נחמד, זורק תמיד בדיחה במקום הנכון. חוזר ומצהיר: המגזר שלי קטן, המגזר שלכם גדול, אבל אני מייצג את כוווולם. הוא גם שומר על הסדר וגם נכנס לדברים. כשבאוצר מתכננים מהלכים הם לוקחים בחשבון מה צריך לתת לגפני. הוא לא רק יו"ר הוועדה, הוא המלך שלה, הליצן, החכם והמתוחכם".

כזכור, השבוע התבטא הפרשן הכלכלי עידן גרינבואום גם הוא בחמימות כלפי גפני ואמר: "אני לא חשוד באהדת חרדים... ואני אומר אחרי היומיים-שלושה האחרונים שאני מסיר את הכובע בפני חבר-הכנסת גפני. אם זה 'בית-הספר' שגפני עשה לפקידי האוצר בדברים שלא קשורים למגרש הביתי שלו, אז מה הוא עושה לפקידים האוצר בדברים שבנפשו, כמו ישיבות או חינוך חרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר