מתחילים לפעול: קורס ראשוני במגזר לטיפול בילדים שנפגעו

האם המצב הזה שלילדים חרדים שנפגעים ומותקפים, לעתים בצורה קשה ואכזרית, אין כתובת לטיפול ולעזרה מקצועית, הולך להשתנות? נראה שכן. לראשונה במגזר קורס יוקרתי של מכון "חרוב" במכללה החרדית ירושלים להכשרת מטפלים ומטפלות בילדים נפגעים (משפחה)

שושי מילר | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר (צילום: shutterstock)

מתחילים לפעול: נושא הפגיעה בילדים בציבור החרדי הוא אחד הנושאים המורכבים והכואבים ביותר. הרגישות המיוחדת והגבוהה של הציבור החרדי כלפי נושא זה מקשה במקרים רבים על הטיפול הראוי והמקצועי בנפגעים ובבני משפחותיהם.

התוצאה הכואבת היא שלפעמים, בנוסף לסבל של הילד או הילדה הנפגעת, מצטרף לכך הקושי הטבעי לקבל טיפול ממטפל שאינו חרדי ושאינו מכיר את הדקויות ואת הרגישויות של הילד החרדי, מה שרק מסבך את הסיטואציה ולעתים אף גורם נזק יותר מאשר תועלת.

האור בקצה המנהרה יוצא בימים אלו מכיוונה של המכללה החרדית בירושלים, שם נפתח בחודש האחרון, לראשונה במגזר החרדי, קורס מיוחד של מכון חרוב, להכשרת מטפלים ומטפלות במגזר החרדי לטיפול בילדים נפגעים.

מטרת הקורס התקדימי היא להכשיר אנשי מקצוע מקרב הציבור החרדי שיתמחו לטפל בילדים נפגעים ובני משפחותיהם, באמצעות הקניית ידע מקצועי וכלים יישומיים להתמודדות מול התופעות הקשות והשלכותיה הכאובות.

התוכנית מיועדת לעובדות ולעובדים סוציאליים חרדיים, בעלי ותק וניסיון בטיפול בילדים. מלבד התכנים המקצועיים ההכשרה כוללת גם תכנים תרבותיים מיוחדים המכוונים ומותאמים לטיפול בנפגעים מהחברה החרדית.

במהלך הקורס, שנפתח בשתי קבוצות נפרדות, לגברים ולנשים, יוכשרו הבוגרים לעבודה מעשית על-ידי המרצים והמנחים, אנשי מקצוע מומחים בתחומם, ואף ילוו מקרי פגיעה באופן מעשי. בנוסף יהיה על הבוגרים לערוך פרוייקט יישומי בתחום הפגיעה בילדים בקהילה החרדית.

קורס זה הינו בהחלט צעד היסטורי ותקדימי שמבשר על המהפכה שמתחוללת מתחת לפני השטח בכל מה שנוגע להתייחסות הציבור החרדי לנושא הפגיעה בילדים, ועל הרצון העז של המגזר להפסיק ולטאטא את הנושא ולטפל בו בצורה מקצועית וראויה למען הילדים הנפגעים ובני משפחותיהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר