ימי הסתה

רון חולדאי: "לשקול מרד אזרחי נגד הציבור החרדי"

הסתה נגד החרדים נמשכת: הפעם תורו של ראש עיריית תל-אביב רון חולדאי. בנאום שנשא אתמול, הוא קרא לשקול מרי אזרחי נגד ההשתלטות של החרדים על החינוך. ש"ס תוקפת: "גזענות חולדאי לא מפתיעה". יו"ר וועדת הכספים, חבר-הכנסת משה גפני משיב לחולדאי: "על החרדים מותר להגיד מה שרוצים". דיווח (חינוך)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
מרד אזרחי. חולדאי (פלאש 90)

הסערה סביב ההסתה של גבי גזית טרם ירדה מסדר היום, והנה קם מסית חדש.

הפעם זה לא שדרן מסית, או עיתונאי מחוצף, הפעם זה ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי.

במהלך כנס תל-אביב לחינוך, תקף חולדאי את "ההשתלטות החרדית" על החינוך בישראל.

בנאומו, ציין חולדאי כי החינוך הפרטי בישראל ממומן על-ידי הציבור, אך אין שום פיקוח על תכניו. חולדאי קרא לפעולה נחרצת, עד-כדי מרד אזרחי, לא פחות.

"בכוחם של לחצים פוליטיים ובשם הרב-תרבותיות וסיסמאות מתקדמות אחרות, מדינת ישראל מממנת ומטפחת ציבורים שלמים של מתבדלים ואם תרצו בורים - שמספרם הולך וגדל בקצב מבהיל המסכן את חוסננו החברתי והכלכלי", אמר חולדאי.

"הדברים חייבים להיאמר - כי אין לנו ארץ אחרת. חייבת לבוא התפכחות, ואולי אף התמרדות, בקרב הרוב האזרחי הדומם, שתשיב לדמוקרטיה הישראלית את זכותה ויכולתה להתערב ולקבוע באותן סוגיות שהן בנפשה - כמו סוגיית החינוך", הוסיף.

חולדאי הדגיש כי הוא יודע ומבין שדבריו חורגים מן התקינות הפוליטית, אך הוא מוכרח לומר את הדברים.

"אין מנוס אלא לדבר בגלוי על קיומם של שני צדדים בחברה הישראלית: אלה התורמים לביסוסה ולפריחתה - לא רק להגנתה ולביטחונה - והצד של אלה הממומנים באמצעותם. חלקו של המגזר היצרני בחברה הישראלית הולך ומצטמק, בעוד המגזר האחר רק הולך ותופח בעידודה של המדינה ובמימון ציבורי", אמר חולדאי.

לדבריו, "בשנים האחרונות קרו כאן בתחום החינוך דברים שליליים ומסוכנים, שחובה להילחם בהם, עד שיבואו על תיקונם. בסדרה של חוקים שנחקקו בשיטת הסלמי, איפשר המחוקק הישראלי את הכרסום בחינוך הממלכתי. היום מדינת ישראל היא כנראה המדינה היחידה בעולם שבה החינוך הפרטי ממומן על ידי הציבור, בלי שהוא יידרש לקבל על עצמו מינימום של תביעות חינוכיות, החיוניות לעתידה של החברה".

במפלגות החרדיות הביעו הערב זעם רב מדבריו המסיתים של חולדאי.

בהודעה לעיתונות, הגיבה סיעת ש"ס: "גזענות חולדאי לא מפתיעה. חולדאי מעדיף ילדי זרים על ילדי חרדים ומסווה את גזענותו בניתוח כאילו אקדמי. זו הסתה פרועה עטופה בסטיגמות רדודות המתאימה לאבירי שינוי שנזרקו לפח ההיסטוריה הציבורית".

בראיון לרדיו קול-חי אמר יו"ר ועדת הכספים, ח"כ הרב משה גפני כי "על החרדים מותר להגיד מה שרוצים. בחינוך היסודי החרדי לומדים את כל המקצועות וברמה יותר גבוהה מאשר בחינוך הממלכתי. אי אפשר להגדיר מקצועות ליבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר