לא צריך הנחיית הורים: 4 עצות שישנו לכם את החיים

אתם יודעים, תוצאות בטווח הארוך חשובות יותר מאי נוחות רגעית. (ובמילים של הפסיכולוגית שלנו: "אתם צריכים לתסכל אותו"). הנה 4 טיפים שיעזרו לכם לגדל דור אחראי ולא מפונק (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

כדי להצליח בחיים, ילדים צריכים לפעמים להסיר את האבק מעל בגדיהם, תרתי משמע. "רוב ההורים יודעים למה בניהם ובנותיהם מסוגלים, אבל מתערבים ועוזרים להם, כדי להקל עליהם", אומרת שרי נגה, מחברת הספר "האומץ לעשות את זה נכון: איך לגדל ילדים אחראיים ואסירי תודה בעידן של פינוק", בתרגום מאד חופשי.

זכרו: תוצאות בטווח הארוך - מתבגרים עם סדר יום נורמטיבי, למשל - חשובות יותר מאי נוחות רגעית. (ובמילים של הפסיכולוגית שלנו "אתם צריכים לתסכל אותו").

הנה 4 טיפים שיעזרו לכם לגדל דור אחראי ואסיר תודה, כמאמר הסופרת:

1. הקפידו על שלושת הכללים של שיעורי הבית

א. הניחו את הטלפון שלכם בצד. זמן הכנת שיעורי הבית אמור להיות נטול טכנולוגיה (אלא אם כן אתם חייבים להשתמש במחשב), אבל הוא יכול לפחות להיות נקי מהודעות טקסט.

ב. "בלעו את הצפרדע". זה קיצור של "עשו קודם את הדבר הקשה ביותר".

ג. מיד עם סיום המשימות, ארגנו את הילקוט למחר והניחו אותו ליד הדלת.

זהו תהליך ברור בן שלושה שלבים שהצאצאים שלכם יכולים להפנים, כך שיספגו פחות נדנודים מכם ויתרגלו לפעול באופן מסודר בעתיד.

2. שננו את ראשי התיבות "ר.נ.ב.ע"

התקפי זעם קורים לעתים קרובות כי הפעוט שלכם רעב, נסער, בודד או עייף. פתאום הם נראים פחות מאיימים, נכון?

3. תכננו מעשי חסד

יורשי העצר שלכם צריכים לדעת שעזרה לזולת היא תרגול יומיומי, לא מחווה גדולה של ביקור חודשי בבתי חולים. אתגרו אותם להשלים משימות קטנות מדי שבוע, כמו לזרוק אשפה של ילד אחר בכיתתם או לתת יד לסבתם בקניות. אגוצנטריות? כפיות טובה? לא בבית ספרנו.

4. הקפידו על שעת השינה

מחקר שפורסם ב-2013 בכתב העת "פדיאטריקס" מצא שילדים בני שבע עם שעות שינה לא סדירות סבלו יותר מבעיות התנהגותיות, מאשר אלו עם שעות שינה עקביות. וככל שהזלזול בכך נמשך תקופה ארוכה יותר, כך החמירו הבעיות. אם אתם עובדים מחוץ לבית, אולי תתפתו לשמור עליהם ערים כדי להנות מהם קצת בסוף היום. אבל השתדלו לשמור על טווח זמן הגיוני ככל האפשר, גם אם זה אומר שלפעמים אתם מפספסים אותם ערים. "כולנו מקריבים קורבנות", אומרת הת'ר טיילור, פסיכולוגית. "התקשרו או ערכו שיחת וידאו כדי לומר להם לילה טוב וכך פשוט תהיו חלק מהשגרה שלהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר