תחפושות מלחיצות

הילד מתחפש לגורילה? זה מה שזה אומר עליו

הילדים מבקשים שתחפשו אותם לדמויות פסולות, ואתם מסתפקים כיצד נכון לפעול. זאת השיטה שתאפשר לכם לנסות 'להוריד אותם מהעץ', או לפחות לא להינזק מהתחפושת (משפחה)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מכירים את הרגע שבו הילדים שלכם בוחרים תחפושת לפורים? אתם שואלים את הילדים שלכם למה הם רוצים להתחפש, תוך שאתם מודעים לכך שהתחפושת שלהם אומרת לא מעט על השאיפות שלהם. כמובן שאתם מקווים שהם יבחרו בתחפושת המסמלת דמות חיובית - כדוגמת אהרון הכהן, רב, אדמו"ר, או לפחות חסיד ברסלב עליז.

אולם במקרים רבים הילד שלכם מבקש להתחפש לתחפושת שאתם לא מזדהים אתה, ואתם נכנסים לדאגה ושואלים את עצמכם, האם אכן זו הדמות שהילד שלכם רוצה להזדהות איתה?

כך למשל הילד שלכם עלול לבקש להתחפש לגורילה מבעיתה ומעוררת בחילה, או לדמות מרושעת אחרת שאתם לא מבינים מהיכן הוא חשב על הרעיון המבעית הזה, תוך שאתם עלולים להיבהל ולהבהיר לו שאין סיכוי שתאפשרו לו לעטות את אותה התחפושת שהוא רוצה, למרות שמדובר במנהג חג הפורים.

חשוב שתדעו שאי אפשר להעלים חלומות באמצעות נזיפה קולנית, ואם הילד שלכם רוצה לבטא איזושהי אמירה באמצעות התחפושת, הוא ימשיך לרצות לבטא את אותה האמירה בדרכים נוספות.

לכן, במקרה שבו הילד שלכם רוצה להתחפש לדמות שאתם לא מזדהים איתה, נסו לפתח איתו שיחה גלויית לב: שאלו אותו - מדוע אתה רוצה להתחפש לגורילה מפחידה? מדוע אתה רוצה להיות דמות שכולם בורחים ממנה? מה אתה חושב על דמויות מפחידות? ואולי מישהו אחר מפחיד אותך וגם לך מתחשק להיות מפחיד לפעמים?

אם תצליחו להבין את האמירה שהילד או הילדה שלכם רוצים לבטא באמצעות התחפושת, ותתנו להם לבטא את הצורך הרגשי הזה, קיים סיכוי שהצורך שלהם באותה אמירה ייעלם, וגם אם לא - הם יבינו שהם לא מחפשים להזדהות עם הדמות כמו שהם רוצים להרגיש את התחושה שאותה הדמות מבטאת בעיניהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר