מנכ"ל "מעייני הישועה":

"רבבות התינוקות שנולדו אצלנו - תשובה למרידור"

"אני מצפה משר מכובד בישראל שחונך על ברכי הרוויזיוניסטים להתייחס בכבוד לאם היהודיה", כך אומר ל"כיכר השבת" ד"ר יורם ליוור, מנכ"ל המרכז הרפואי "מעיני הישועה", בתגובה לדבריו של השר דן מרידור שתקף את הילודה החרדית. בחודש שעבר נולדו ב"מעייני" קרוב ל-1,000 תינוקות (חדשות, משפחה)

חנה בורט | כיכר השבת |

"אני מצפה משר מכובד בישראל שחונך על ברכי הרוויזיוניסטים להתייחס בכבוד לאם היהודיה" - כך אומר ל"כיכר השבת" ד"ר יורם ליוור, מנכ"ל המרכז הרפואי "מעיני הישועה", בתגובה לדבריו הקשים של השר דן מרידור שתקף את הילודה החרדית.

"קשה מאוד לשמוע את הדברים ואני מאוד מקווה שהשר מרידור ימצא את הבמה להבהיר את הדברים", אומר ליוור. "אני מזמין את השר ל´מעיני הישועה´ כדי לראות מקרוב את האושר המציף את האמהות, המשפחות והצוות הרפואי בחדרי הלידה ומחלקת היולדות ולצפות בתינוקות, בפגים ובאמהות שזה עתה זכו לפרי בטן".

עפ"י הנתונים במרכז הרפואי "מעיני הישועה" הינו מספר 4 בישראל במספר הלידות. בחודש שעבר נולדו בביה"ח יותר מ-940 תינוקות ובששת השנים האחרונות חל גידול של כ-15% מידי שנה במספר הלידות ובכל פעילות ביה"ח.

"כאיש אחד בלב אחד", אומר ליוור, "אנו גאים להימנות על משפחת ´מעייני הישועה´ המיוסד על אדני התורה וההלכה מתוך מקצוענות לשמה עם נשמה... במסירות ובענווה, ועוסקים בזכות האדירה ובאחריות החשובה מכל של העצמת המשפחה היהודית והעם היהודי.

"אני גאים על עשרות-אלפי התינוקות שנולדו כאן והגדלים בכל קצווי העולם, אלפי האמהות שחזרו לשגרת חייהם כשהם חובקים באושר בן או בת, מאות אנשי הצוות, ההנהלה והעובדים העושים כאן לילות כימים שספגו את מנת ההשראה המופלאה של ´קדושת החיים´, החיוך המסירות והנשמה שאנו מעניקים, תרתי משמע, בכל יום ובכל שעה - בסעיתא דשמיא, לכל אם ואב, לכל תינוק ותינוקת, לכל ילד וילדה ולכל פג ופגה - הם התשובה לדברים הקשים המיוחסים לשר מרידור... ואנחנו אומרים; כן ירבה וכן יפרוץ!".

"הגענו לרמות ילודה מטורפות"

כזכור, מרידור אמר את הדברים בכנס התמ"ת. "אחת הדרכים להתמודד עם הפערים החברתיים צריכה להיות טיפול בנושא הילודה", אמר מרידור. "הגענו לרמות ילודה מטורפות, בעיקר בקרב הערבים והחרדים. יש שכבות שלמות באוכלוסיה, ודווקא שכבות שבהן לא כולם עובדים, שבהן מולידים המון ילדים בעידוד המדינה. המדינה צריכה לעודד שינוי בתחום הזה ולתת לאנשים תמריצים לשינוי".

שורת פוליטיקאים יצאו נגד דבריו של מרידור, ולא רק מהמפה החרדית. חברת-הכנסת אנסטסיה מיכאלי, אם לשמונה, שוחחה אמש עם "כיכר השבת" וכינתה את דבריו של מרידור "גזעניים".

לדבריה, "בכל פעם שמנסים גורמים שונים, מסיבות פוליטיות, לתקוף את העניין הזה, זה גורם שאחוזי הילודה יהיו נמוכים יותר".

כאם למשפחה ברוכת ילדים, היא מכירה את הנושא מקרוב. "צריך לעודד ילודה יהודית - זה הכח של העם היהודי, זה דור העתיד שלנו. אני אישית יודעת כמה עולה לגדל ילד, גם מההיבט החינוכי וגם מההיבט הכלכלי. ההשלכות לא פשוטות וזה הופך לנטל, אבל אני גאה שיש לנו הרבה ילודה במגזר הדתי והחרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר