הלילה בברוקלין

אלפים הצדיעו למפעל השליחות העולמי של חב"ד

בדיוק שנה לאחר הטבח הנורא במומבאיי, בעיתוי מצמרר, התכנסו אלפי שלוחי חב"ד בעולם לערב ההצדעה המסורתי לפעילות. היו שם ראשי חב"ד, אלפי השלוחים, תומכי הפעילות וגם זוג הורים, משפחת הולצברג ורוזנברג ששיכלו את ילדיהם באותו פיגוע נורא. חלק נמרכזי בכינוס הוקדש לזכרם. צילום: מאיר אלפסי (בתפוצות)

מראות מהכנס העוצמתי. (מאיר אלפסי, שטורעם)

"הבאנקעט", מעמד השיא של מפעל השליחות של חב"ד, התקיים הלילה בברוקלין, במעמד אלפי שלוחי חב"ד, ראשי התנועה והתומכים.

הכנס התקיים השנה בסימן שנה לטבח הנורא בבית חב"ד במומבאיי, כאשר גם קטעי הוידאו באירוע הוקדשו לנושא זה. באולם נכחו הוריהם של הרב גבריאל ורבקה הולצברג הי"ד, וכן נשא דברים אחיו של הרב הולצברג.

הרב אריה סופרין, מנהל עמותת "דראגסליין", המסייעת לנפגעי סמים בבריטניה ומי שקיבל אות כבוד מהמלכה אליזבט, התכבד לשאת את דבר התורה. הרב סופרין דיבר על פרשת השבוע, וסיפר גם על הרגע שקיבל את אות הכבוד ממלכת אנגליה. "המלכה אליזבט נתנה כבוד לרבי, ולכולכם - אחיי השלוחים", הוא אמר וזכה לתשואות.

נאום מרגש, סוחט תשואות נשא ד"ר דוד לוקינס מי ששימש יד ימינו ויועצו של הסנטור דניאל פטריק. לוקינס דיבר על קשריו החמים עם חב"ד, וריגש עם שורת סיפורי מופת מהרבי.

ימים ספורים לפני כינוס השלוחים אשתקד, ארע הטבח בבית-חב"ד מומבאי. כמעט שנה אחרי, עולים על מסכי הענק קטעים נדירים שטרם נחשפו מבית-חב"ד שהפיץ יהדות במדינת עובדי האלילים הגדולה בעולם.

הרב גבריאל הולצברג הי"ד מסביר למצלמה לשם מה הגיע להודו. התמונות מתחלפות וצובטות את הלב בכל פעם מחדש. כאן הם בחנוכת מבנה חדש, שם נראית רבקי הי"ד בהדלקת נרות, רגע לפני כניסת השבת במדינה המרוחקת.

אחרי אתנחתא מוזיקלית, עולים ילדי מקהלת "צעירי השלוחים" לבמה ומבצעים שיר מיוחד שנכתב לכבוד המעמד, המספר על חלקם של הילדים בשליחות. בין לבין, מדברים שלוחים צעירים מכל העולם על האתגר.

במהלך הכנס התקיים מעמד מרגש בשם 'ראל קאל', במסגרתו מוכרזים שמות המדינות והשלוחים ובאותו רגע קמים אותם שלוחים, מאותה מדינה, והקהל כולו מריע להם. כאשר הוכרז שמה של "הודו", נעמדו הרבנים הולצברג ורוזנברג ששכלו את ילדיהם בטבח במומבאי. הקהל כולו נעמד על רגליו ומצדיע להם בתשואות רמות.

ואז זה קורה. הקהל כולו נעמד על רגליו ופורץ בריקודי שמחה סוחפים. בתחילה מעגלים מעגלים ואחר-כך מתלכדים לכדי ריקוד סוער גדול אחד. כל העולם בריקוד אחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס