סערת הורדת החרם מ"הפלס"

'מטה פעולה' יפעל בעד החרם; "לא ניתן לביזוי גדולי ישראל"

ההודעה של אנשי הפלג הירושלמי על הפסקת ההטרדות ומה שנראה כהסרת החרם מ'הפלס' עוררה סערה והביאה להקמת "מטה פעולה" נגדי שנועד להילחם בהסרת החרם מהעיתון (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי (צילום: אלי קובין)

הפילוג הליטאי: הסערה סביב הכרתם האפשרית של משרדי הפרסום בעיתון "הפלס" נמשכת. גורמים בציבור הליטאי מאיימים כי באם חרם המודעות על בטאון הפלג הירושלמי יישבר הרי שהם יקימו "קו מאבק" מתחרה ונגדי שיגרום נזקים כספיים לאותם חברות שיפרסמו בעיתון "הפלס".

לטענת אותם גורמים, גם אם בהנהגת הציבור הליטאי החליטו להעלים עין מ"שבירת החרם", הרי שהציבור אינו פטור ומחוייב למחות על כבודם של גדולי ישראל.

גורם המעורב בנעשה אומר ל"כיכר השבת" כי "לא ייתכן שגדולי הדור קבעו משהו וכמה משרדי פרסום יחליטו לשבור זאת ולבטל הכל במחי יד. עלינו למחות על כבודם של גדולי הדור. מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ושר התורה הגר"ח קנייבסקי הוציאו בעבר מכתב חריף כנגד העיתון הזה ואנחנו חסידיהם ותלמידיהם מחיוובים למחות על כבוד התורה".

לדברי גורם נוסף, "אין סיבה שאם אדם כמו אברהם טריגר וכמה עשרות פעילים הצליחו להקים קו מאבק אפקטיבי בעבורם, הרי שמחנה הרוב בציבור הליטאי וודאי יכול להקים קו מאבק נגדי שכזה".

לדבריו, "ברגע שיראו מי החברה הראשונה שתפרוץ גדר ותהין לפרסם בבטאון שנאסר ע"י גדולי ישראל נפעיל כנגדם את אותם הטרדות בדיוק מהם הם חששו כל הזמן".

"לא ייתכן שמאבק ציבורי של שנים יתמוסס בגלל גחמה של כמה מנהלי משרדי פרסום שחוששים על כספם. לא מוותרים על עקרונות בגלל אינטרסים כאלו ואחרים", אומרים הפעילים חדורי המוטיבציה.

מנגד, גורמים בכירים ממובילי המאבק ב"הפלס" בשנים האחרונות הצהירו בשיחה סגורה כי נשקלת האפשרות לתמיכה שקטה בהסרת החרם של משרדי הפרסום על "הפלס" וזאת משיקולים מסחריים הקשורים לענף הפרסום החרדי.

בהודעה שהופצה תחת השם "מטה הפעולה" נמסר כי בשעות הקרובות יתקיים "כינוס חירום של נאמני גדולי ישראל לדון בדרכי הפעולה בעקבות הקנוניה המבזה להורדת החרם מעיתון הפלס".

בהודעתם הם פונים למשרדי הפרסום שלא יתנו יד "לביזוי גדולי ישראל ולהתרת עיתון הפלס לבוא בקהל", כלשונם.

מנכ"ל 'יתד נאמן', זליג אורלנסקי, אמר בשיחות סגורות כי "אין, לא היה ולא יהיה (אא"כ תתקבל הוראה אחרת מרבותינו שליט"א) שום הסכם, דיאלוג, הבנות וכד' עם הקבוצה המסוכנת הזאת".

"זה לא סוד שבמשך שלוש שנים עומדים כל המפרסמים ביתד נאמן ומשרדי הפרסום תחת טרור נוראי וקשה על כל פרסום בעיתון", מוסיף אורלנסקי, "לאחרונה, שני משרדים הגיעו למצב שמבחינתם השארת המצב הקיים יגרום להם לקריסה, ולכן הודיעו לי כי הם מעוניינים להגיע לפתרון כלשהו, כשהודיעו לי שזו החלטתם הבהרתי להם שגם אם אני מבין ללבם הרי שמרגע שיצא מכתבם של גדולי ישראל בענין העיתון הנ"ל אינני יכול לשתף איתם פעולה. ואך ורק הפה שאסר הוא שיכול להתיר".

זליג אורלנסקי מוסיף ואומר: "שיהיה ברור: אינני מרוצה מהמצב ואינני משלים איתו. נשב בימים הקרובים לקבל החלטה כיצד לפעול וזאת לאחר שנקבל את המידע המדוייק. שוטה או רשע מי שחושב ששיקולי הפרסום או חוסר הפרסום ביתד נאמן גרמו או יגרמו לנו לתמוך בסוג של כניעה והסכמה לפרסום שם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר