פינוי בית הכנסת

התנאים ההלכתיים לפינוי "איילת השחר": העברת הקדושה, לא לבנות תאי שירותים

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף שלח מכתב לרב בית הכנסת "איילת השחר" ובו פירט כיצד ניתן לפנות את בית הכנסת אך לא לחרוג מההלכה. ממליץ: לא לבנות שירותים בשטח הישן (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי דוד יוסף (צילום: פלאש 90)

פינוי בית הכנסת איילת השחר: חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף שלח השבוע מכתב לרב עזריאל כהן, רבה של קהילת איילת השחר, ובו פירט כיצד ניתן לממש את ההסכם שהושג עם המדינה ולפנות את בית הכנסת - אך לא לחרוג מהוראות הפוסקים. יצויין, כי הגר"ד יוסף גם היה הרב האחרון שמסר שיעור בבית הכנסת לפני פינויו הצהריים.

הגר"ד יוסף כותב לרב כהן כי "נראה שאין מוצא ואין שום אפשרות להשאיר את בית הכנסת בקיים וזאת מחמת שהשלטונות נאלצים לבצע את צו בית המשפט, ואינם מתחשבים בעמדת ההלכה כלל, וממילא עלינו לחשוב על דרך פשרה שתהיה מותרת על פי ההלכה".

התנאים שמציג הגר"ד יוסף הם ש"תחילה תוצב הקרוילה החדשה קודם שיתחילו בהריסת בית הכנסת הקיים, וכן לדרוש מהשלטונות התחייבות מפורשת לבניית בית הכנסת החדש ומימון הבנייה".

לאחר מכן, ממשיך הגר"ד יוסף, יתכנסו חברי ועד הקהילה בראשות המרא דאתרא ויחליטו שמפקיעים את הקדושה מבית הכנסת הישן ולפי שעה מעבירים את הקדושה לקרוילה הזמנית. דרישה נוסף היא ש"ראוי ונכון שבמקום שעמד בית הכנסת הישן לא יניחו לבנות חדרי שירותים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר