הפינה השבועית

שלוימל'ה ליום השבת: "התעוררי" של קרליבך כמו שלא שמעתם מעולם

אין כמעט אדם שלא מכיר את "התעוררי" של שלמה קרליבך, אבל את הגרסה הבאה לשיר שמתפרסמת כאן השבוע, מעטים מאוד זכו לשמוע. אתם מוזמנים להכיר לחברים מבית הכנסת (מוזיקה יהודית)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
רבי שלמה קרליבך ז"ל (יח"צ, ארכיון)

במשך שנים רבות היה ר' שלמה קרליבך בלבם של רבבות עם להיטים נצחיים, אך את מרבית שיריו הכירו רק החסידים ההדוקים ביותר. לפני כמה שנים הוקם ערוץ יוטיוב אליו עולים מידי שבוע לכבוד שבת שיריו האגדיים של ר' שלמה. בכל שבוע, "כיכר השבת" מגיש לכם את השיר השבועי של ר' שלמה, לפני כולם.

והשבוע: הגרסה הלא מוכרת של "התעוררי"

את "התעוררי" של קרליבך אין כמעט אדם שלא מכיר. קבלת השבת בנוסח של רבי שלמה היא נכס תרבותי עצום ששייך לכל עם ישראל. בכל מקום בעולם ניתן למצוא מניין בו במהלך קבלת שבת יישמע ניגון של קרליבך. אבל, את ניגון "התעוררי" של קרליבך שאנחנו מפרסמים כאן השבוע, מעטים מאוד מכירים.

ניגון "התעוררי" המצורף מעולם לא הוקלט במלואו ע"י רבי שלמה, ורק חציו הראשון של השיר קיים. זה המקרה היחיד בשירי קרליבך בו יש לנו רק את מחצית השיר.

ההקלטה החצויה של קרליבך (באדיבות ערוץ היוטיוב של שלמה קרליבך)

תלמידיו של רבי שלמה מכירים את המשכו של השיר, ואנו מצרפים כאן הקלטה נדירה של רבי איציק איזנשטט ז"ל, מתלמידיו המובהקים של רבי שלמה, בה הוא נשמע שר את הניגון במלואו.

"התעוררי" של קרליבך מבוצע על ידי רבי איציק איזנשטט (באדיבות ערוץ היוטיוב של שלמה קרליבך)

אתם מוזמנים להאזין וכבר בשבת הקרובה לשיר התעוררי בנוסח קרליבך המסתורי ולהשיבו לימי תפארתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר