מחאה נגד 'הפלג'

"בעלי מגמות פסולות מנסים להלך אימים על גדולי ישראל"

לאחר הוונדליזם ליד בית הגאב"ד הגר"נ קרליץ ביום שישי האחרון, יוצא 'יתד נאמן' במחאה נגד 'הפלג הירושלמי' עליהם נכתב: "בעלי מגמות פסולות ואינטרסנטיות אשר אינם בוחלים בשום דרך" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חדר המדרגות לאחר הפגיעה (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

תקריות הוונדליזם בבתי גדולי ישראל שהגיעו לשיאם במהלך יום שישי האחרון כאשר ספריי שחור לצד גרפיטי רוסס ליד דלת ביתו של העסקן מוטל'ה קרליץ שבביתו שוהה אביו הגאב"ד הגאון רבי נסים קרליץ, גורמים לרגשות כעס וזעם בציבור החרדי על הפגיעה הקשה בגדולי ישראל.

הבוקר (ראשון) מקדיש העיתון יתד נאמן את אוזן שמאל של כותרתו הראשית למחאה על האירועים החמורים ומכוון נגד 'הפלג הירושלמי'.

בידיעה מפורטת נכתב כי "מרנן ורבנן מוקיעים בחריפות רבה את התופעה של ביזוי כבוד התורה הנעשית על ידי גורמים ידועים המורדים בתורה"ק ובמרנן ורבני גדולי ישראל שליט"א והביעו חובת מחאה נגד זמורת זר המנסה לפשוט ולפיה בציבור התורתי רח"ל, דבריהם הנוקבים של מרנן ורבנן שליט"א נגד מעשי הבריונות של אינשי דלא מעלי הושמעו בעקבות מעשי וונדליזים חמור שנעשה בערב שב"ק על דלת ביתו של מרן פוסק הדור הגר"נ קרליץ שליט"א, ולפני מספר שבועות על דלת ביתו של ראש ישיבת אור ישראל הגאון רבי יגאל רוזן שליט"א".

עוד נכתב כי "מרנן ורבנן שליט"א התבטאו בכאב רב ובחומרה רבה לנוכח התופעה החמורה הנעשית על ידי גורמים ידועים אשר אינם מקבלים את מרותם של גדולי ישראל, בעלי מגמות פסולות ואינטרסנטיות אשר אינם בוחלים בשום דרך בדרכם הפסולה ומנסים להלך אימים על גדולי ישראל וראשי הישיבות.

"מרנן ורבנן מוקיעים פשעים חמורים אלו ואמרו כי מעשי נבלה אלו אין מקומם במחנה יראי ה' בשום אופן, והביעו חובת מחאה נגד זמורת זר המנסה לפשוט טלפיה בציבור התורתי רח"ל".

גורמים בפלג הירושלמי אומרים בתגובה כי "מיותר לחזור ולהבהיר שבני התורה באשר הם מתנגדים לכל מעשה אלימות או השחתה וכדו', וכל נסיון לייחס פעולה אנונימית לציבור שלם מהווה הוצאת דיבה והכפשה לשמה.

"יחד עם זאת יש לציין כי יתד מטעה את קוראיו ביודעין. בידיעה ביתד נכתב: "מעשה וונדליזים חמור שנעשה בערב שב"ק על דלת ביתו של מרן פוסק הדור הגר"נ קרליץ שליט"א", בעוד בידיעה המתפרסמת עכשיו מופיע הסבר כי "ספריי שחור לצד גרפיטי רוסס ליד דלת ביתו של העסקן מוטל'ה קרליץ שבביתו שוהה אביו הגאב"ד הגאון רבי נסים קרליץ".

"כמובן שההבדל הוא תהומי. נגד מוטל'ה קרליץ כבר נעשו כל מיני פעולות מחאה כבר יותר מ-15 שנה. ואין הכוונה למעשים אנונימיים אלא להוראות מפורשות שניתנו אז ע"י מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל לועדה הרוחנית של יתד נאמן למחות בפרוטרוט נגד השתתפותו של מוטל'ה קרליץ באמנת כינרת. ביתד גם פורסמה בשעתו הבהרה (ע"פ הוראת מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל) נגד הנסיון של מוטל'ה קרליץ למנוע פרסום של מאמר השקפה נגד המגמה של הכשרת הצבא והוצאת אברכים למעגל העבודה, ואז גם הוחלף מזכיר הועדה הרוחנית בגלל שהעדיף לפעול לפי הוראותיו של מוטל'ה קרליץ. יתכן ויתד מצא עכשיו עילה לנהל קמפיין להגנתו של חבר ההנהלה החדש שלו מוטל'ה קרליץ, תוך שימוש בשמו של אביו שליט"א, אבל הספין הזה ממש לא נוגע לכבודם של גדולי התורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר