החוצפה שוברת שיאים

ההפרדה - אסורה: הכפייה החילונית של עיריית ירושלים

בעיריית ירושלים ניסו להתנער מהאחריות לכפייה החילונית באירוע הקפות שניות אך 'כיכר השבת' חושף כי העירייה איימה על המארגנים על איסור קיום אירועים עם מחיצה בין גברים לנשים (בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
הקהל בקראפט ממתין מחוץ למגרש (צילום: כיכר השבת; וידאו: יאיר שרקי)

כפייה חילונית מוצהרת של עיריית ירושלים: אירוע הקפות שניות באצטדיון קראפט בירושלים של האחים אהרן ויונתן רזאל עורר אמש (שני) סערה של ממש כאשר המשטרה עיכבה את תחילתו של האירוע וההמונים אולצו להמתין ליד השערים מבלי יכולת להיכנס, בתחילה נמסר למארגנים כי הסיבה לעיכוב היא המחיצה בין הגברים לנשים שיוצרת "הפרדה מגדרית".

העיתונאי יאיר שרקי, שהיה במקום, צילם את החרפה ונוצר לחץ כבד על המשטרה שתוך כמה דקות פתחה את השערים והודיעה כי מדובר היה סך הכל בבעיות בטיחות שמהנדס הבטיחות של האירוע לא אישר.

סגן ראש העיר עופר ברקוביץ, מסר ל"כיכר השבת" כי "הופתעתי לשמוע כי ישנה בעיה באירוע הקפות שניות עם האחים רזאל בירושלים. אין סיבה למנוע מאנשים לרקוד בגלל מחיצה. מבירור שערכתי עם מפקד המחוז עולה כי הייתה בעיה הנדסית, ושמחתי לשמוע שהיא טופלה והאירוע יתקיים כמתוכנן. עלינו לאפשר חיים רב תרבותיים בעיר, ולהתייחס ברגישות לאירועים דתיים מכל סוג".

אלא שמתברר כי מאחורי ההצהרות מדובר בהתנהלות מכוונת ומרושעת של עיריית ירושלים שמנסה לאלץ אירועים וארגונים לבטל את המחיצות ההכרחיות באירועים דוגמת שמחת בית השואבה או הקפות שניות.

לידי "כיכר השבת" הגיעה התכתבות של עו"ד חיים נרגסי, המשמש כסגן היועץ המשפטי לעירייה וראש התביעה העירונית, בה הוא מצהיר כי העירייה תוסיף תנאי כללי לכל האירועים על איסור לבצע הפרדה מגדרית.

את הדברים כתב נרגסי לפני החג לפרופסור הלל וייס מארגוני המקדש שביקש לארגן אירוע זכר לניסוך המים ושמחת בית השואבה בעיר העתיקה כמובן עם מחיצה. ממנהלת הרובע היהודי דאגו מיד לכתוב ולהגדיש כי אירועים עם הפרדה מגדרית אסורה והיועץ המשפטי מיד עורב בנושא.

"מדובר בהתערבות בוטה של העירייה וראשיה בטקסים שהם דתיים במהותם ולא ניתן לקיימם בדרך אחרת", מאשימים גורמים שארגנו אירועים. לדבריהם: "ראש העיר טרח אף אמש להגיע לקראפט, אך בפועל אנשיו הם אלו שפועלים כדי להצר את רגליהם של הדתיים והחרדים בירושלים ולפגוע בצורה מכוערת וכפייתית ביכולתם של החרדים והדתיים לחיות בירושלים על פי דתם".

גורמים בכירים בעיריית ירושלים טענו ל"כיכר השבת" כי אין כל כוונה לדרוש ביטול הפרדה באירועים דתיים אך התכתבויותיו של נרגסי עם ארגוני המקדש ומול אירועים של חב"ד במדרחוב מוכיחות כי הנושא כלל אינו פשוט.

תגובת המפיק: "באירוע הקפות שניות באיצטדיון קראפט, לא היה קשר בין העירייה לבעיות ההפרדה ולהפך עיריית ירושלים בראשות ניר ברקת ובמיוחד סגן ראש העיר יצחק פינדרוס שעבד לילות כימים בכדי לסדר את האירוע כהלכה ועדיין פועל בעניין. במהלך האירוע הבטיח ראש העיר שיימשכו בירושלים הופעות ואירועים בהפרדה מלאה כפי דרישות ההלכה ובתמיכת העירייה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "עיריית ירושלים פועלת על פי החוק. האירוע אתמול לא אורגן בידי העירייה, ומדובר בדרישות מטעם המשטרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר