צפו: מטוס נוסעים עולה באש רגע לפני ההמראה

שרה אחמד, אחת הנוסעות, סיפרה שכל הנוסעים קפצו ממושביהם ועברו לצדו השמאלי: "אנשים צעקו 'תפתחו את הדלת!' וצרחו וקפצו אחד על השני כדי לצאת החוצה" (חדשות, בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המטוס בלהבות (צילום: מתוך הטוויטר של Omar Izquierdo)

בסוף השבוע האחרון, בתוך שעות ספורות, עלו אתמול באש שני מטוסים שונים בארצות הברית בשל תקלות טכניות חריגות ונדירות. בפלורידה, מטוס של חברת הדואר "FedEx" עלה באש לאחר נחיתתו בשדה התעופה בפורט לודרדייל - זאת לאחר שציוד הנחיתה של המטוס קרס והוביל לניצוצות שגרמו לפיצוץ ושריפת חלק מהמטוס, לפני שצוותי הכיבוי הצליחו לכבותה.

שני טייסי המטוס, בני האדם היחידים ששהו בו, הצליחו להימלט מהמטוס ללא פגע. "FedEx" הודיעה כי תשתף פעולה עם הרשויות. המועצה הלאומית האמריקנית לבטיחות בתעבורה הודיעה כי היא פתחה בחקירת שני האירועים, וכי לא נמצא קשר בין המקרים.

שעתיים קודם לכן, פרצה שריפה במטוס עמוס 161 נוסעים ואנשי צוות של חברת "אמריקן איירלינס" בנמל התעופה או'הייר שבשיקגו - אחד משדות התעופה העמוסים ביותר בעולם - רגעים ספורים לפני המראתו למיאמי.

21 בני אדם נפגעו באורח קל בתקרית בשל שאיפת עשן, וכן כמה סבלו מחבלות קלות. על פי צוותי החילוץ המקומיים, צוות המטוס פינה את הנוסעים דרך פתחי החירום.

שרה אחמד, אחת מ-161 נוסעי המטוס, סיפרה ששמעה פיצוץ בעת שהמטוס נסע על מסלול ההמראה וכי ראתה עשן ועשן שחור. היא הוסיפה שכל הנוסעים בצדו הימני של המטוס קפצו ממושביהם ועברו לצדו השמאלי: "אנשים צעקו 'תפתחו את הדלת!' וצרחו וקפצו אחד על השני כדי לפתוח את דלת היציאה. האש הגיעה עד לחלונות והתחילה להמיס אותם", אמרה שרה.

על פי חברת התעופה, השריפה פרצה בצדו הימני של המטוס בשל "תקלה באחד המנועים", אך רשות התעופה הפדרלית ציינה שצוות המטוס דיווח כי אחד מצמיגי המטוס התפוצץ. גורם פדרלי אמר לסוכנות הידיעות AP כי חלקים מהמנוע התנתקו בעת פעילותו ופגעו בחלקים במטוס, מה שגרם לשריפה - שאף הובילה להמסה חלקית של הכנף הימנית.

לדבריו, תקלות מסוג זה במנועי מטוסים הינם נדירות בשל שיפורים בעיצוב המנועים ואיכות המתכות שמהם הם עשויים, אך הן עדיין עשויות להתרחש כאשר צוותי התחזוקה לא מחליפים חלקים אשר התבלו, או כשהמנוע שואב לתוכו ציפורים או חפצים שונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר