היינו שם

מסעדת נחמן: מנות נדיבות ומדויקות בכשרות מהדרין

טאבון ענק, עיצוב מזמין ורך ומנות נדיבות. קפצנו ל"נחמן" החדשה וחזרנו עם 2 מסקנות: יש פיצה מהדרין מעולה בירושלים - ולא, לא בגאולה, ולעולם אל תלכו לשם לבד (ביקורת מסעדות, אוכל)

חיה כהן | כיכר השבת |
אז למה אנחנו עדיין אוכלים פיצה בגאולה? (צילום: נחמן)

כיכר המוזיקה (מאחורי כיכר ציון שנושקת למדרחוב בן יהודה). מובלעת אירופאית בבירה עם נוכחות איטלקית-צרפתית חזקה שמשתלבת היטב בסמטאות אבן ירושלמית לחות מגשם ויחד הן פרומו מבטיח. גם אם האוכל לא יהיה משהו, אין לי ספק שמי שבחר את המיקום למסעדה הזו ידע היטב מה הוא עושה.

קבעתי עם חברה, אבל הקור והרוחות הבריחו אותי פנימה, לכוס קפה חמה. זו הייתה שעת ביניים שקטה, אנשי הצהריים כבר עזבו ואנשי הערב טרם הגיעו ואותו בליל צרפתי-איטלקי עם נגיעות אנגלית חדר אף הוא פנימה. מי צריך אפליקציות לטיסות לואו קוסט כשיש את "נחמן" במרחק אוטובוס וארבע תחנות ברכבת הקלה? (יש חנייה בשפע בחניון סמוך, זו רק אני ששוכחת להתארגן על רישיון).

מסעדת נחמן (שום קשר לרבנו) היא חלל מזמין ולא המוני שגם כשהוא עמוס (מה שקרה תוך שעה מרגע שנכנסתי) עדיין מרגיש אינטימי. העיצוב משחק עם שחור-לבן ונגיעות של אור רך, אך לא עמום. במילים אחרות, גם ילדים ירגישו כאן בנוח.

בקיר המרכזי של המסעדה, זה שרואים מיד בכניסה, קבוע טאבון גדול מאוד בו נאפות פיצות שהשפית רחל דבח מכינה במעין מטבח חצי-פתוח ומתוקתק להפליא, כזה שמעורר בי בו זמנית קנאה גדולה ותחושה שרחל מארחת רק אותי ואיזה כיף.

אך אל תטעו. למרות שהסגנון האיטלקי תופס מקום נכבד בתפריט, נחמן לא מגדירה את עצמה מסעדה איטלקית אלא מסעדה חלבית ישראלית, וממש כמו אותו בליל שפות שאופייני כל כך למקומות מסוימים בישראל, לצד הפיצות, הקלצונות והפסטות, תוכלו למצוא גם סביצ'ה ים תיכוני וסלמון אסייתי. תפריט לא מסובך שכולל שפע של מנות חלביות, צמחוניות, טבעוניות וללא גלוטן.

השפית רחל דבח

דבח התמחתה בנאפולי - העיר השלישית בגודלה בארץ המגף שידועה בעיקר בפיצות עבות השוליים שלה, יש לה ניסיון של 20 שנה בעסקי המסעדנות - ואת כל תובנות המסע הקולינרי שלה היא מביאה לנחמן.

אני בוחרת מהתפריט ריזוטו אפונה עם מחית קארי ירוק (42 שקלים) כמנה ראשונה. המנה המסקרנת מגיעה לשולחן במהרה. היא נדיבה וממלאת היטב את הצלחת. יש כאן שילוב של ריזוטו נימוח, מעט חריף, מתובל בלמון גראס וכוסברה מרעננים ואפונה שנחמד להיתקל בה בין ביס לביס.

לעיקרית, הלכתי על קַלְצוֹנֶה (69 שקלים) - מאפה שעשוי מרכיבים של פיצה רק שמקפלים אותו לפני האפייה - בתוספת של עגבניות שרי, זיתי קלמטה וסלמון. כן, זה המקום להתפרע.

הכנה מדויקת ומיומנת של הקלצונה

דבח מכינה לי את הקלצונה מול העיניים במהירות ובמיומנות ומשגרת אותה לתנור הענק מאחוריה. כל ההכנה והאפייה לוקחות בערך 10 דקות והקלצונה נוחתת על שולחני חמה ומגרה וכל מה שנשאר לי זה ליהנות מבצק עשוי היטב, שופע רוטב עגבניות מנחם ותוספות שרק מחמיאות לכל העסק - מלבד הסלמון. הוא מתברר כטעות שלא אחזור עליה.

דא עקא שאותה חברה יקרה (זוכרים?) הבריזה לי לגמרי והנה משהו שחשוב לדעת לפני שיוצאים לנחמן: המנות במקום נדיבות מאוד. מהפיצה אכלתי בקושי שני משולשים (הם רק נראים קטנים). על השאר לא הצלחתי להתגבר לבד.

גם מהריזוטו נאלצתי להשאיר חצי מנה מאחור - הוא חם ופיקנטי ומשביע מהר מאוד, אבל לא הגעתם לכאן כדי להתפוצץ ממנה ראשונה, נכון? אז דאגו להצטייד בחברים או בני משפחה איתכם. והרבה.

יחד איתי סעדו במקום משפחות עם ילדים, צעירים ומבוגרים ואני לא יכולה להתעלם מהעובדה שרובם הגדול, אם לא כולם, היו...לא ישראלים. אמנם לחרדים ודתיים חוצניקים לאכול בחוץ זה לחם-חוק, אבל הגיע הזמן שגם אנחנו המקומיים נהנה מבתי אוכל איכותיים בכשרות טובה. כי כל הקטע הזה של פיצות בגאולה זה כל כך תי"ו שי"ן סמ"ך אל"ף.

מסעדת נחמן - כיכר נחמן, מבוא בית דוד 12, כיכר המוזיקה, נחלת שבעה | 02-9920540. כשרה למהדרין

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר