המשגיח זעם על ההקלטה

הסערה בישיבת 'אור ישראל': התלמידים שסולקו - התאגדו

לאחר סילוק שמונים תלמידי שיעור ב' בישיבת 'אור ישראל', הורים שהבהירו כי בנם אינו מחזיק בטלפון סלולרי הורשה לבנם לחזור, אך כל תלמידי השיעור התאגדו והתלמידים מסרבים לחזור לישיבה (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
היכל ישיבת "אור ישראל" (צילום: יעקב כהן - פלאש 90)

הסערה בישיבת 'אור ישראל' שנחשפה ב'כיכר השבת' - נמשכת: לאחר הפרסום כי ראש הישיבה הגאון רבי יגאל רוזן סילק 80 בחורים, תלמידי שיעור ב', בחשד שחלקם החזיקו טלפון כשר בישיבה, כעת נעשים ניסיונות להחזיר לפחות את חלק מהתלמידים.

חשיפת 'כיכר' >>

ההקלטה המסעירה של הגר"י רוזן, שנחשפה בסוף השבוע ב'כיכר השבת', הצליחה להסעיר רבים גם בתוך הישיבה, לאחר שלא היו מודעים להדים הרבים שהיא גרמה מחוץ לכותלי הישיבה.

תלמידים מהישיבה שוחחו עם כתב 'כיכר השבת' לאחר חשיפת הקלטת, וסיפרו כי משגיח הישיבה, הגאון רבי פנחס גולדווסר דפק על הבימה בהיכל הישיבה וצעק בנחרצות, תוך איומים, נגד מי שהעביר את ההקלטה לתקשורת.

ההקלטה של רבי יגאל רוזן (תמונת הגר"י רוזן: ארכיון, באדיבות המצלם)

כאמור, בכינוס שיזם ראש הישיבה לבני שיעור ב', הוא השמיע באוזניהם ביטויים חריפים - כמותם הם לא זוכרים מעולם. "כל אלו שהחזיקו פלאפונים בקיץ האחרון... איסור גזילה... כל מי שלקח פלאפון בקיץ, הוא באיסור 'קונם' (איסור ליהנות מנכסי ומממון הישיבה. א"ר)".

"אף אחד לא זז?", תהה הגר"י רוזן, ופנה לתלמיד אחר תלמיד בשמו: "היה לך פלאפון בישיבה או לא? היה. אז מה אתה יושב פה, אתה באיסור קונם. משוגע, קום וצא! אני צריך להמשיך הלאה עם השמות, או שתצאו לבד, אה? זה דבר מזיד".

ראש הישיבה, שנשמע נדהם מעקשנות תלמידיו, החריף את הטון: "תדעו לכם, הבנים שלכם ימותו! אתם משוגעים? אתם לא נורמלים? לכו. קומו מיד. הלאה, הלאה, הלאה. הרי בסופו של דבר, מי שיישאר פה, לא (רק) הבנים שלו ימותו; הוא בעצמו ימות".

הגר"י רוזן אף הילך אימים על עשרות הבחורים, וצעק לעבר מי שלא קם ויצא מהחדר: "נדאג שהוא לא יוכל ללכת לשום מקום בארץ; אף ישיבה לא תקבל אותו. קומו, תצאו מפה מיד. אף אחד לא קם? לא אכפת לכם מאיסור קונם? אוקיי, יש פה לפחות עוד שבעה שיש להם פלאפון. קומו. מוכנים לקום, או לא? אתם באיסור קונם. אתם לא קמים - אין שיעור ג' בשנה הבאה. נגמר!".

ל'כיכר השבת' נודע כי הורים שהתקשרו לראש הישיבה והבהירו כי בנם לא מחזיק בטלפון נייד, הותר לבנם לחזור לישיבה. אך נכון לעכשיו מסרבים התלמידים לחזור לישיבה והחליטו להתאגד כל תלמידי שיעור ב' ולא לחזור בשלב זה לישיבה.

כמו כן תלמידים שהחזיקו במכשיר טלפון, נדרש מהם להביא פירוט שיחות על מנת שיתאפשר להחזירם לישיבה, אך אלו סירבו לכך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר