אחרי ההכרעה

התגובות: בשמאל תוקפים את נתניהו; יהדות התורה חצויה

זמן קצר לאחר הפרסום לפיו היועמ"ש החליט להעמיד לדין את נתניהו לדין, מגיבה המערכת הפוליטית בחריפות - בעוד חברי סיעת יהדות התורה חלוקים בדעתם אם לגבות אותו (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ג בחשוון תש"פ | 21.11.19
(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

זמן קצר לאחר הפרסום לפיו היועץ המשפטי לממשלה החליט להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו בשוחד בתיק 4,000 ובמרמה והפרת אמונים בתיקים 1,000 ו-2,000 במערכת הפוליטית בעיקר משמאל יוצאים בתגובות נזעמות. תגובות זעומות בלבד מגיעות מהימין.

בכירים ביהדות התורה מסרו תחילה ל'כיכר השבת', כי המפלגה צפויה להוציא הודעת גיבוי, אך בהמשך נודע כי קיימת בענין זה מחלוקת, בקרב חברי הסיעה.

מכחול לבן נמסר בתגובה לפרסום: "ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות, אין לו מנדט מוסרי וציבורי לקבוע דברים כל כך גורליים למדינת ישראל. כי קיים חשש, אני חייב להגיד, אמיתי ולא בלתי מבוסס, שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו, ולא לפי האינטרס הלאומי".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ ציץ בחשבון הטוויטר שלו: "יום עצוב מאוד למדינת ישראל".

יאיר לפיד מסר בתגובה להחלטת היועמ״ש: "להודעת היועץ המשפטי לממשלה יש רק משמעות אחת: בנימין נתניהו אינו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלת ישראל. זהו יום עצוב למדינת ישראל וגם לי באופן אישי, אבל להודעת היועץ המשפטי לממשלה יש רק משמעות אחת: בנימין נתניהו אינו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלת ישראל. לא ייתכן שראש הממשלה יפציץ בלילה בסוריה וילך בבוקר להתעמת עם ניר חפץ. לא ייתכן שמי שאחראי על מערכת החינוך של ילדינו יהיה נאשם בעבירות פליליות חמורות. לא ייתכן שמי שאמור להגן על המערכת המשפטית, משיקולים זרים, יאשים את המערכת המשפטית בשיקולים זרים. בעיקר לא ייתכן שהוא יגרור איתו מדינה שלמה לסחרור מסוכן שייגמר באלימות ובמשבר פנימי חסר תקדים. עד לשנים האחרונות בנימין נתניהו הקדיש את רוב חייו לחיזוק מדינת ישראל. אם עדיין אכפת לו ממנה, הוא צריך לעשות למענה עוד דבר אחד: להתפטר".

יו"ר מפלגת העבודה ח"כ עמיר פרץ הודיע, כי מפלגת העבודה תעתור לבג"ץ בדרישה להורות על נבצרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "כתבי האישום של נתניהו הם הסיבה שלא קמה בישראל ממשלה. בדמוקרטיה - לא נוכל להשלים עם ראש ממשלה תחת כתב אישום. ראש הממשלה צריך להתפטר מתפקידו או לצאת לנבצרות", מסר פרץ.

יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ אמר כי "מי שידבוק בנאמנות לנתניהו ייזכר כמי שנתן ידו להשחתה. למען אזרחי ישראל והמדינה, נתניהו צריך ללכת".

עוד אמר הורוביץ: "מדובר בשפל היסטורי, בפעם הראשונה בתולדות ישראל נאחז ראש ממשלה בכיסאו תחת כתב אישום חמור".

ח״כ תמר זנדברג מהמחנה הדמוקרטי הגיבה להודעה על הגשת כתב האישום: ''עכשיו זה סופי. ראש הממשלה לא יכול לכהן ולו יום אחד. אין לו מנדט לנהל את המדינה. עליו להתפטר הערב. אם לא יעשה זאת אסור לאיש לשבת בממשלתו או במפלגתו. אסור לו לרוץ לבחירות ואינו יכול לקבל מנדט להרכיב ממשלה. עליו לעזוב את החיים הציבוריים היום", אמרה זנדברג.

ח"כ איציק שמולי מהעבודה-גשר אמר "הגענו לכתב האישום החמור בהיסטוריה של המדינה שהוגש נגד נבחר ציבור בעבירות של טוהר המידות".

שמולי הוסיף כי "נתניהו איבד כל סמכות מוסרית וציבורית לקבל החלטות בשם העם ומדינת ישראל" לטענתו, המדינה לא יכולה להרשות לעצמה ראש ממשלה שכבול לענייניו בבית המשפט.

ח"כ סתיו שפיר מהמחנה הדמוקרטי הגיבה: "היום תם עידן נתניהו. אם נותרה בו טיפת כבוד - יתפטר הערב. אם לחברי הליכוד והימין יש כבוד לבוחריהם - יפתחו עכשיו בהדחתו. בין אם נלך לעוד בחירות, ובין אם הוא יסחוב עוד כמה חודשים של שלטון מביש - מהיום אפשר לתכנן את היום שאחרי ביבי. לחבר את השבטים, להעלים את השנאה, לעבוד בשביל המחר", אמרה שפיר.

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד הגיב בראיון לערוץ 13: ''הרגש הראשון שעולה בי: עצב גדול. כואב לי על רה״מ, איזו מתנה 'נהדרת' העניקה לו המדינה על כך שנתן את מיטב שנותיו למעננו. הכל היה ידוע מראש, ידענו שהיועמ״ש לא יעמוד בלחץ שהופעל עליו, ידענו ששי ניצן נאבק במלוא העוצמה שיגישו נגד רה״מ כתבי אישום חמורים בכל מחיר. לא נשתוק. לא נוותר", אמר זוהר.

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה הגיב: "ביום שנתניהו ישלם על פשעיו הפליליים נוכל להתחיל לתקן את הנזק שהסב בפשעיו החברתיים". עוד אמר עודה: "הגזענות ושנאה שהפיץ לא יעלמו איתו למעשיהו".

יו״ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ גבי אשכנזי, הגיב: "יום בו מוגש כתב אישום נגד ראש ממשלה, הוא יום עצוב למדינת ישראל. אני מקווה בשביל נתניהו ובשביל אזרחי ישראל שייצא זכאי, אבל אין ספק שכעת הוא צריך להתרכז בניהול המשפט שלו ולא בניהול המדינה. העניינים המשפטיים של נתניהו משתקים את מדינת ישראל כבר 3 שנים ודי. הגיע הזמן להסקת מסקנות ולחשבון נפש. הגיע הזמן לשים את ישראל לפני נתניהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר