פרשת רמתי • עדות דרמטית

התלמידה ר': "היה שלג בחוץ, והוא אמר לי לישון במרפסת"

במהלך הדיון בערעור המשטרה על שחרורו למעצר בית של אהרן רמתי, החשוד בניהול כת, חשף נציג המשטרה עדות דרמטית של תלמידה - כיצד רמתי שלח אותה לישון בשלג "בשביל הייסורים" (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
רמתי בבית המשפט, הבוקר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עדות דרמטית נחשפה הבוקר (חמישי) במהלך הדיון בערעור המשטרה נגד שחרורו למעצר בית בצפת, של אהרן רמתי, מנהל סמינר 'באר מרים' בירושלים, החשוד בניהול כת, כאשר בסיום הדיון החליט בית המשפט להאריך את מעצרו של רמתי עד יום ראשון.

כזכור, אתמול הורה בית המשפט השלום בירושלים לשחררו למעצר בית בבית חברו בצפת כשבנו יפקח עליו. המשטרה, ביקשה עיכוב ביצוע והבוקר ערערה על ההחלטה לבית המשפט המחוזי.

במהלך הדיון, טען נציג המשטרה כי יש סתירות קשות בין העדויות של רמתי ואשתו לבין העדויות של הבנות שלמדו במקום.

רמתי ביציאה מהדיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

נציג המשטרה אף חשף בפני בית המשפט, ציטוטים מעדותה הדרמטית והקשה של אחת הבנות שלמדה בסמינר ויצאה ממנו.

"הוא טען שאני מספיק בוגרת כדי להתמודד עם הקור", סיפרה ר' לחוקרים. "יום אחד שהייתי שם בסמינר היה שם שלג בחוץ, הוא שאל אם אני מתרגשת מהשלג. הוא אמר לי לישון במרפסת בשביל הייסורים. אבל אמרתי לו שקר. הוא צעק על אחותי שהתנגדה לזה שאשן בחוץ ורצתה לתת לי שמיכה. הוא אמר שהיא מונעת ממני להגיע לעולם הבא".

נציג המשטרה הוסיף והגיש לבית המשפט שיחות שנעשו, מהן עולה השליטה המובהקת של רמתי בבנות וכן עולה השיבוש של החקירה שעשה רמתי.

לפי המשטרה, רמתי היה מגייס בנות דרך בנות אחרות, לפעמים אפילו קטינות. לאט לאט הוא היה מבהיר להן שעל כל דבר צריך לקבל ממנו אישור. יש להן פחד שיעברו על דבריו וכך הוא משיג שליטה עליהן וניתוק מהחיים הקודמים של הבנות.

עו"ד שמעון קוקוש לאחר הדיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

נציג המשטרה חתם את דבריו ואמר כי אם רמתי ישוחרר ויחזור לשלוט בבנות ולשבש את החקירה, למשטרה לא תהיה שליטה בנושא. בעקבות כך ביקשה המשטרה הארכת מעצר נוספת של חמישה ימים.

פרקליטו של רמתי, עורך הדין אילן כהן, טען מנגד כי "הבנות בסמינר עדיין שם, אם רמתי החזיק אותם עד היום, מאז שהוא עצור הם יכולות ללכת - וזה לא קרה, רמתי לא מחזיק בכוח אף אחת.

נציג המשטרה טען כי אם ישוחרר, הוא ימשיך לשלוט בבנות. בתגובה, השיב עו"ד אילן כהן כי "אם הוא ישוחרר, הוא ישוחרר לצפת, הוא לא יכול לעשות משם כלום".

נציג המשטרה הוסיף וציין בפני בית המשפט כי "עכשיו יש בנות שנחקרות, וגם אתמול בשעת הדיון בנות נחקרו, החקירה בעיצומה".

בנו של רמתי בשיחה עם עורך הדין (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בסיומו של הדיון, כאמור, החליטה השופטת עינת אבמן-מולר לקבל את ערעור המשטרה ולהאריך את מעצרו של רמתי עד יום ראשון הקרוב.

בהחלטתה, קבעה השופטת כי קיים חשש סביר לשיבוש חקירה וחשד זה התחזק עם התקדמות החקירה. היא ציינה כי עיקר המחלוקת הייתה לשאלת שיבוש החקירה ועיון בדו"ח העלה כי קיימות פעולות חקירה נוספות בעלות שיבוש. "מדובר בחקירה מורכבת ומסועפת, בשלב זה לא מוצתה החקירה", קבעה השופטת והאריכה את המעצר.

בנו של רמתי, סירב להשיב לשאלות 'כיכר השבת'. פרקליטו, עורך הדין שמעון קוקוש אמר ל'כיכר' לאחר הדיון כי "ההרגשה שלי שאנחנו חוזרים על אותו סיפור כמו בפעם הקודמת, הערכה שלי שבסוף לא יצא מזה כלום".

עו"ד אילן כהן מסר ל'כיכר השבת' כי "באורך רוחו הרבה של בית המשפט המחוזי הוא נאות לאפשר למשטרה 5 ימים נוספים לסיים את החקירה. אין ספק כי החקירה מוצתה עד תום ואנו מצפים כי היחידה החוקרת תשלים בימים שנותרו את פעולות החקירה הבודדות שנותרו והלקוח שלי ישוחרר".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כזכור, השבוע חשפה המשטרה בבית המשפט, כי עד כה נגבו 103 עדויות ונעשו 15 עימותים, וכן שחוקרי המשטרה החזיקו בדעה כי ניתן כבר לסיים את החקירה, אך בפרקליטות נפגשו עמם וביקשו לבצע עוד פעולות חקירתיות.

מנגד, לפי סנגוריו של רמתי, עורכי הדין שמעון קוקוש ואילן כהן, העבירות המיוחסות לרמתי אינן מבוססות כלל, וכל מה שקרה בשבועיים האחרונים הוא "פסטיבל תקשורתי, ותו לא".

"אין מתלוננת נגדו, מה גם שהמדוברת היא בגירה ואיננה בסמינר למעלה מארבע שנים. הוא (רמתי) מכחיש זאת לאורך כל הדרך. יש סעיפי עבירה, אבל רק עם ססמאות. החקירה מיצתה את עצמה, ואנחנו מבקשים לשחררו למעצר בית", טענו.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר