'שומר החומות'; ישראל תחת אש

האיום מתממש: מטח רקטות לעבר ת"א, ערי גוש דן והדרום

מבצע 'שומר החומות': תל אביב, ערי גוש דן והדרום, תחת מתקפת טילים, כפי שאיים מוקדם יותר ארגון הטרור חמאס. במקביל, צה"ל במתקפה משולבת ברצועת עזה, של חיל הים וחיל האוויר (צבא וביטחון)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ד' בסיון תשפ"א | 15.05.21
חלק ממטח הרקטות מעזה לגוש דן, לפני זמן קצר (צילום: קבוצת בט"ש וחירום. תמונה: Flash90)

מבצע 'שומר החומות': ישראל תחת אש - ו'כיכר השבת' בעדכונים שוטפים מכל החזיתות.

00:37 - מספר נפילות, חלקן של רסיסי רקטות, בתל אביב ובאזורים נוספים, בעיקר בשטחים פתוחים.

00:33 - בשני המטחים האחרונים שוגרו 42 רקטות על ידי חמאס. "אם תתקפו - נתקיף חזרה", נמסר מארגון הטרור.

00:31 - מד"א: בדקות אלו מתחילות להתקבל קריאות על נפילות חלקים ורסיסים במקומות שונים. עדיין לא מדווח על נפגעים.

00:26 - בשלב זה, במוקד 101 עדיין לא התקבלו קריאות על נפגעים כתוצאה מהירי, למעט כ-10 מקרים של אנשים שנחבלו בדרכם למרחב המוגן.

מוקד 101 בעת האזעקות (צילום: מד"א)

במד"א מזכירים לציבור: "בכל מקרה חירום רפואי לחייג למוקד החרום 101, ובמקרה של נפילה מבקשים מסקרנים לא להגיע לזירות הנפילה".

00:24 - ירי ללא הפסקה לעבר ערי גוש דן, הדרום, השפה והשרון, ואף לעבר קרני שומרון וישובים נוספים באזור.

00:13 - חמאס: שיגרנו עשרות רקטות 'כבדות'.

00:09 - חמאס מממש את איומיו: מטח כבד ביותר של רקטות, על כל גוש דן, וערי השרון, השפלה והדרום.

00:08 - גם חיל הים מצטרף לתקיפה נגד יעדי טרור ברצועה, שהחלה לפני מספר דקות מן האוויר.

00:02 - לפני זמן קצר, מטוסי קרב של צה"ל תקפו בנק מרכזי בשכונת רמאל ברצועת עזה, בו נמצאים כספי הטרור של חמאס, וממנו משולמות המשכורות של פעילי הזרוע הצבאית ומנגנוני הארגון. "צה"ל תוקף מטרות טרור ברחבי רצועת עזה ופועל בעוצמה ככל שיידרש", נמסר.

תקיפת הבנק (צילום: דובר צה"ל)

23:58 - צה"ל כעת בתקיפה נרחבת ברצועת עזה.

23:55 - מד"א מעדכן: במהלך היום, מחצות ועד לשעה זו, העניקו החובשים והפראמדיקים טיפול רפואי ל-50 נפגעים, מהם 7 שנפגעו מרסיסים, הדף ושברי זכוכיות, בהם גבר בן 56 שנהרג בגזרת רמת גן ו-6 קל. 43 אזרחים נזקקו לטיפול רפואי של צוותי מד"א לאחר שנפצעו בדרך למרחב מוגן, בהם אישה בת 75 במצב קשה עם חבלת ראש, 1 בינוני ו-41 קל. בנוסף טופלו גם 29 נפגעי חרדה.

מתחילת מבצע 'שומר החומות', טופלו 275 נפגעים ע"י החובשים והפראמדיקים של מד"א ברחבי הארץ, מתוכם 8 שנהרגו מפגיעה ישירה, הדף ורסיסים ו-2 שנפצעו אנושות בדרך למרחב מוגן ונפטרו מפציעהן. 101 פצועים מרסיסים, הדף ושברי זכוכיות, בהם 6 קשה, 11 בינוני ו-84 קל טופלו במהלך ברחבי הארץ. 164 פצועים נחבלו בדרכם למרחב מוגן, בהם 1 במצב קשה, 5 בינוני ו-158 קל. בנוסף 197 נפגעי חרדה טופלו ע"י צוותי מד"א וחלקם אף נזקקו לפינוי להמשך טיפול.

23:45 - ‏תושבי אחד הישובים במועצה האזורית חוף אשקלון, הסמוך לגדר המערכת, התבקשו לנעול בתים, לכבות אורות ולא לצאת, עקב חשד לאירוע ביטחוני.

23:43 - ברצועה מדווחים על ירי של צה"ל, מכטב"מ, לעבר 'בניין אנדלס' בעיר עזה, הסמוך ל'בניין הנאדי', אותו הפיל צה"ל לפני כמה ימים.

23:39 - חיל האוויר בסרטון מסכם - ובמסר: "נמשיך להגן על הבית".

(צילום: דובר צה"ל)

23:28 - ראש הזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל קסאם, מוחמד דף: "אני נרגש לקראת רעידת האדמה שתהיה בתל אביב. אוי, הפחד של מתנחלי הכיבוש מאללה"...

23:05 - נתניהו בהצהרתו הבהיר כי המבצע הצבאי בעזה יימשך "ככל שיידרש", זאת ברקע הלחץ הבינלאומי להפסקתו.

22:58 - ראש הממשלה בנימין נתניהו ימסור בעוד זמן קצר הצהרה לתקשורת, מהקריה בתל אביב, בעברית ואנגלית.

"ראש הלשכה המדינית" של חמאס, אסמאעיל ‏הנייה, אומר לני זמן קצר, ממקום מושבו בקטאר, במהלך עצרת תמיכה בפלסטינים: "הזעם יתפוצץ בכל האזור, בעזה, בגדה ובשטחי 48'".

אסמאעיל הנייה, הערב (צילום ערבי)

"כותרת האינתיפאדה היום היא ירושלים, ירושלים, ירושלים", שאג בכיר הטרור. "היום התנאים של ההתנגדות (להפסקת אש) לא נוגעים רק לעזה, אלא לכל פלסטין"".

הזרוע הצבאית של חמאס מודיע הערב: "בהוראת מוחמד דף, אנו מכריזים על הסרת העוצר... בתל אביב, בין 22:00 לחצות. לאחר מכן, על התושבים לחזור לעמוד על רגל אחת".

הדברים הללו, שהינם חלק מלוחמה פסיכולוגית שמנהל ארגון הטרור השולט בעזה נגד אזרחי ישראל, באים בהמשך לאיומו מוקדם יותר היום לירות על תל אביב וסביבתה, בעקבות תקיפות צה"ל ביממה האחרונה. "תעמדו על רגל אחת. צפו לתגובה המטלטלת שלנו", נמסר אז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר