15 נעצרו • צפו

אקדח טייזר ואלות נגד אזרחים: הפגנה חריגה בכניסה לירושלים

במחאת ענק בכניסה לירושלים נעצרו 10 אזרחים, שוטרים השתמשו באלות ובאקדח טייזר וחטפו ביקורת • סמוטריץ: "לא מתקבל על הדעת" • המשטרה: "לא נאפשר הפרת סדר" (TV)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ההפגנה החריגה בירושלים (צילום: ללא קרדיט)

הפגנה חריגה ביותר מתקיימת הערב (חמישי) בירושלים במחאה על אי הענשתם של רוצחי הנער אהוביה סנדק. מאות מפגינים חסמו במשך שעות ארוכות את הכניסה לירושלים, ליד גשר המיתרים, ורבים מהם התעמתו באלימות עם שוטרים, שהגיבו ביד קשה ועצרו חלק מהם.

הרוחות התלהטו במהירות. שוטרים הסתובבו וריססו גז פלפל לעבר מפגינים, תוך שמשתמשים באלות ובמכתזיות על מפגינים. למקום הגיע אף חבר הכנסת בן גביר, שמחה על השימוש באלות ובאלימות.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' התייחס הערב לסרטון ויראלי שבו נראה אזרח מוכה באלה, וכתב: "השוטרים האלימים האלה צריכים לפשוט את המדים וללכת לכלא מיד. האלימות המשטרתית מאז שהשימוש באלות הותר כדבר שבשגרה היא בלתי מתקבלת על הדעת. כך גם האפליה באופן הטיפול המשטרתי בחסימות כבישים ורכבות של הנכים לטיפול במחאות אחרות. דמוקרטיה וחופש ביטוי לא יכולים להיות עניין סלקטיבי!!!"

ההפגנה האלימה בירושלים (באדיבות המצלם)

"הערב הגיעו עשרות מפגינים סמוך לגשר המיתרים בכניסה לירושלים וקיימו במקום מחאה", נמסר מהמשטרה. "בהמשך, החלו עשרות מהמפגינים להפר את הסדר הציבורי תוך חסימת ציר הכניסה והיציאה הראשית לעיר ירושלים. עד כה נעצרו על ידי השוטרים 10 מתפרעים בגין הפרת סדר ותקיפת שוטרים. כוחות המשטרה ממשיכים לפעול במקום לפיזור המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר".

המשטרה הוסיפה: "משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא תאפשר את הפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר