סערת ביזוי האדמו"רים

גפני במתקפה חריפה על השר הנדל: "כמו פריץ, בלי כיפה"

המפגש הטעון של שר התקשורת עם האדמו"רים ממשיך לעורר סערה • ח"כ משה גפני תקף את יועז הנדל בחריפות: "שיתבייש לו! "לא מתאים להיות שר בממשלה, ואפילו לא חבר כנסת" • צפו (בכנסת)

יוני גבאי | כיכר השבת |
גפני במליאה, היום (צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

את הנאום בו הדקה שהוקדש לו היום (שלישי) במליאת הכנסת, ניצל ח"כ משה גפני כדי לתקוף את שר התקשורת יועז הנדל, שפגישתו אתמול עם רבנים ואדמו"רים עוררה ביקורת נוקבת, בעקבות התבטאויותיו שרבים ראו בהם זלזול.

"אתמול התקיימה פגישה בין יועז הנדל לבין אדמו"רים ורבנים אצלו בלשכה", פתח יו"ר יהדות התורה. "אני לא מדבר על הפגישה עצמה, אני מדבר על ההתנהגות שלו, שר בממשלה - לא יודע מי עומד מאחוריו - הוא דיבר בשחצנות כזו, בחוצפה, לאדמו"רים, רבנים, שמאחוריהם עומדים אלפי אלפי משפחות שמקבלות את המרות שלהם ואת האנשים האלה כאוטוריטה.

"והוא [הנדל. י"ג] דיבר אליהם באופן כל כך לא יפה, ואפילו לא ידע מי אמר את 'העגלה המליאה' ו'העגלה הריקה' שזה היה עם החזון איש ובן גוריון, שלפחות היה לו את הכבוד להגיע לבני ברק, לבית".

בשלב הזה החל גפני לתקוף את הנדל. "הוא ישב כמו פריץ, בלי כיפה, עם אדמו"רים, עם רבנים. את מי הוא מייצג?! שהוא נכנס למפלגה של 'תקווה חדשה' כי לא נכנסה לו שום מפלגה אחרת. זה לא מקובל. דבר כזה אנחנו לא מקבלים בציבוריות הישראלית. גם כאלה שחולקים וסובורים אחרת לא מדברים בצורה כזו".

יו"ר יהדות התורה סיים בצעקה: "שיתבייש לו! "לא מתאים להיות שר בממשלה ואפילו לא חבר כנסת".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', אתמול קיים שר התקשורת יועז הנדל פגישה מושכת עם אדמו"רים ורבנים. מטרת הפגישה, שתוכננה מראש, והתקיימה במשרד התקשורת ברחוב יפו בירושלים, הייתה לעסוק בכוונתו של שר התקשורת לאפשר ניוד של מספרי טלפון מהקומה הכשרה לקומה הרגילה - צעד אשר לטענת הרבנים עלול להוביל להתדרדרות רוחנית.

פגישת האדמו"רים עם השר (צילום: באדיבות המצלם)

בפגישה נטלו חלק האדמו"ר מויז'ניץ וחבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, האדמו"ר מסטריקוב, והרבנים הגר"ר אלבז, הגר"מ צדקה, הגרא"י פינקל ועוד. הרבנים והאדמו"רים ניסו לדבר אל ליבו של השר, כדי שימנע מהצעד המתוכנן.

בתיעוד מתוך הפגישה שעסקה בעניין הקומה הכשרה, נשמע השר אומר לאדמו"רים: "אני מעריך מאד את המאמץ שעשיתם כדי לבוא לכאן. אני מניח שהאדמו"רים לא מכירים אותי, אבל אני לא נוהג למרוח דברים, ולכן אני רוצה לייצר לכם כאן את תמונת המציאות".

עוד הוסיף הנדל ואמר כי בנושא הפולמוס ובעניין המשל של ה'חפץ חיים' אודות העגלה הריקה והמליאה, אני מרגיש שאני עגלה המליאה לגמרי. עוד הוסיף השר ואמר: "אני מרגיש מאד נוח לשבת איתכם, אני מכבד אתכם מאד וברצוני לומר לכם שאני דואג לילדיי בדיוק באותה מידה שאתם דואגים לילדכם, אך בסוף הויכוח האמיצי שנמצא כאן על השולחן הוא איך מתייחסים למדינת ישראל, והאם המדינה יכולה להסדיר את מה שקורה במרחב שלה".

רבים ראו בדבריו של הנדל ובנימת דבריו משום זלזול בכבוד הרבנים. אחד החסידים אמר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי לא ברור מדוע בחרו העסקנים לבייש ולגרום להשפלה כזאת כלפי האדמו"רים, בהתחשב בכך שסביר להניח שדעתו של הנדל בנושא היתה ידועה לעסקנים, וכי לא ברור מה הם חשבו להשיג בפגישה שגרמה לטירחה רבה בקרב האדמו"רים והרבנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר