במקביל להשבעת הכנסת

התקדמות משמעותית במשא ומתן: נתניהו נערך להשבעת הממשלה כבר בשבוע הבא

ביום ראשון הקרוב צפוי נשיא המדינה, יצחק הרצוג, להטיל על בנימין נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה • נתניהו נפגש היום עם ראשי הגוש ובין הצדדים נרשמה "התקדמות משמעותית" • הסכמות גם על פסקת ההתגברות (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, נפגש היום (רביעי) עם בכירי גוש הימין והחל רשמית במשא ומתן להקמת ממשלתו השישית. בין הצדדים נרשמה התקדמות משמעותית.

נתניהו אמר במהלך הפגישות כי הוא מתכוון להשביע ממשלה כבר בימים הקרובים ולהגיע להשבעת הכנסת, בשבוע הבא, עם הסכמים קואליציוניים חתומים ובכך לזרז משמעותית את הליך חילופי השלטון.

ל'כיכר השבת' נודע כי נתניהו הסכים לדרישת חברי הכנסת משה גפני ובצלאל סמוטריץ' וסעיף 'פסקת ההתגברות' ייכנס למסמך העקרוני של ההסכמים הקואליציוניים, לצד חלוקת התיקים. באשר לשאר הנושאים והדרישות, הצדדים ידונו ויגיעו להסמכות לאחר הקמת הממשלה.

בסיום הפגישה בין נתניהו לגפני, נמסר מטעמו של גפני: "הפגישה התנהלה באווירה טובה ונרשמה התקדמות משמעותית וסוכם כי הפגישות יימשכו לקראת הקמת הממשלה בקרוב".

גם בלשכת סמוטריץ' מסרו על התקדמות משמעותית במשא ומתן ובתום הפגישה עם נתניהו נמסר: "הפגישה התנהלה באווירה טובה ונרשמה התקדמות משמעותית לקראת הקמת ממשלה לאומית".

יצוין כי נשיא המדינה, יצחק הרצוג, החל בצהריים בהליך ההתייעצות ונציגי כל הסיעות יעלו למעונו היום ומחר וימליצו על מי להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה. ביום ראשון הרצוג יזמן את נתניהו ויטיל עליו את הרכבת הממשלה. יודגש כי בסיעת 'כחול לבן' הודיעו כי אין בכוונתם להמליץ על יאיר לפיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר