הסופר יורם קניוק תרם את גופו למדע: "אין להתאבל עליו"

הסופר יורם קניוק שמת אתמול החליט לתרום את גופו למדע. פסק הלכה של מרן הגר"ע יוסף קובע כי אין להתאבל. "עלול למנוע את גופו שלא יקום בתחיית המתים", כתב הגר"ע (יהדות)

ישי כהן | כיכר השבת |
תרם את גופתו למדע, יורם קניוק (צילום: פלאש 90)

הסופר יורם קניוק, מגדולי אנשי השמאל בישראל מת אתמול (מוצאי-שבת) והוא בן 83. קניוק החליט שאינו רוצה שיקברו את גופתו אלא תרם אותה למדע, מעשה שעל פי היהדות הוא חמור ולנשמה אין מנוחה כל עוד הגופה לא חוזרת אל האדמה.

הרב יעקב רוז'ה, יו"ר ועד רבני זק"א, שנלחם שנים נגד ניתוחי מתים אומר בשיחה עם "כיכר השבת, כי "לפי דין תורה יש מצוות קבורה, כתוב 'מעפר באת ואל עפר תשוב', יש חובה לקבור את הגופה באדמה בלי שום התערבות חיצונית"

"מעשה הזה מנוגד לרוח היהדות", אומר הרב רוז'ה על החלטתו של קניוק. "לפי מה שכתוב בספרים הקדושים אין מנוחה לנשמה כל עוד שהגוף קבור, לכן אומרים 'מנוחת עולמים', רק שהגופה נקברת יש סוג של מנוחה לנשמה".

על חומרת הדבר אפשר ללמוד מפסק הלכה של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף בספרו "חזון עובדיה" כי אין להתאבל על מי שתרם את גופו למדע וכי "בקשתו של הנפטר היא עבירה על חוקי התורה ואין לציית לה".

בפסק דומה שפסק מרן הגר"ע יוסף לפני כשלוש שנים קבע כי "התורם את גופו לאחר מותו לצרכי מדע לנתיחת איבריו, אף שכוונתו לקידום חכמת הרפואה - הוא עושה איסור חמור, ועלול למנוע את גופו שלא יקום בתחיית המתים, ולכן נראה שאין להתאבל עליו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר