הרב יובל שרלו: מותר לענוד עגיל, כדי להתחזק

ראש ישיבת ההסדר בפתח-תקווה הפתיע בפסק הלכה: מותר לנער לענוד עגיל על אוזנו, בתנאי שההורים יתנו זאת בהתחזקות ברוחניות. "כך גם לא יעברו על ההלכה, וגם לא יהפכו את ענידת העגיל לדבר מה מורד במישור המהותי, אלא להפך - בצורה פרדוכסלית זה יהיה חלק מהתקדמות", הוא מסביר

ישראל כהן | כיכר השבת |

מעיון באתר האינטרנט של ישיבת ההסדר בפתח תקוה בראשה עומד אחד ממנהיגיה הרוחניים של הציונות הדתית, הרב יובל שרלו, נראה כי אנו עדיין בעיצומו של חג הפורים.

בשו"ת תורני המתפרסם באתר, נשאל הרב שרלו האם להורים מותר לתת לבנם לענוד עגיל. תמצית תשובתו של הרב שרלו מפתיעה: אין בכך איסור, הוא קובע, ויש אף לתמוך בכך אם הדבר יביא להתקדמות רוחנית של הנער.

להלן התשובה והשאלה, מתוך האתר:

"בני בן חמש עשרה וחצי ורוצה מאד לענוד עגיל באוזנו. אנו משפחה דתית ומוכנים לאפשר זאת רק בהיתר הלכתי ברור. האם יש מקור כלשהו להיתר הלכתי בעניין?".

והרב שרלו משיב:

"אחלק את תשובתי לשלושה חלקים:

"א. מבחינה הלכתית טהורה, קשה לראות היום עגיל באוזן כלבוש אישה, בעיקר אם מדובר באוזן אחת, ובוודאי שקשה לראות עגיל שני כסותר את ההלכה הפשוטה.

"ב. אנו מוצאים כבר בשולחן ערוך התנגדות לחלק מדרכי הלבוש בשל תרבות גויים וכדו´. אני חושב שנכון יהיה לטעון כי עגיל באוזן מהווה היום לא רק דבר אסתטי בעיני המתבונן, כי אם גם לבוש שבא לבטא התייחסות תרבותית מסוימת. זה כמובן שונה מאחד לאחד. לכן, קשה לומר באופן חד משמעי כי הדבר אסור מבחינה זו, אולם אם הוא מהווה לבוש שמטרתו ביטוי של התרחקות - הדבר אסור.

"ג. מבחינה חינוכית נראה לי שנכון מבחינתכם כהורים לנהוג כך: בשל העובדה שהדבר לא אסור ישירות הלכתית, אך בשם העובדה שהדבר עלול להיות מנוגד ומבטא תרבות זרה ואחרת, וגם בשל הגבולות להכריח ילד בן 15 לעשות דברים בניגוד לרצונו, הציבו בפני ילדיכם את האתגר הבא: התירו להם ללכת עם עגיל (ראשון או שני) כפי שירצו, אולם בשל העובדה שהדבר עלול להיות תהליך המבטא מבחינתם מרידה, מה שהם כמובן מכחישים, דרשו מהם כי הדבר יהיה קשור למהלך כולל גם התחזקות בתחומים תורניים כפי שיבחרו.

"כך גם לא יעברו על ההלכה, וגם לא יהפכו את ענידת העגיל לדבר מה מורד במישור המהותי, אלא להפך - בצורה פרדוכסלית זה יהיה חלק מהתקדמות רוחנית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר