דווקא עכשיו: עימות בין סער ליו"ר החינוך העצמאי

יו"ר החינוך העצמאי הרב אברהם-יוסף לייזרזון במתקפה נגד שר החינוך גדעון סער: "אל תתערב לנו, שרי החינוך במערכת החינוך החרדית אלו גדולי ישראל". הדברים נאמרו בעקבות דברי סער כי הוא רואה צורך לסייע לציבור החרדי בהחדרת תוכניות לימודים כדוגמת המיצב ולימודי הליבה החיוניים לשילוב הילדים בהמשך דרכם בחברה ובכלכלה

ישראל כהן | כיכר השבת |
סער עם הרב לייזרזון (צילום בלעדי: שמוליק סופר)

יו"ר החינוך העצמאי הרב אברהם-יוסף לייזרזון במתקפה נגד שר החינוך גדעון סער: "אל תתערב לנו, שרי החינוך במערכת החינוך החרדית אלו גדולי ישראל".

בסוף השבוע שעבר התקיים בירושלים כנס היערכות ארצי, בהשתתפות ראשי ומנהלי מוסדות החינוך החרדי לקראת פתיחת שנת הלימודים.

את הנאום המרכזי נשא שר החינוך גדעון סער. אולם מתברר כי סער בחר לצעוד בדבריו אל תוך שדה מוקשים בשעה שפירט באוזני המנהלים את תפישת עולמו כלפיי החינוך החרדי.

"בניגוד לשרי חינוך קודמים שהתעניינו בחינוך הכללי הממלכתי בלבד, אני רואה עצמי שר חינוך של כולם וחשוב לי גם מה קורה בחינוך החרדי", אמר סער.

לדבריו, הוא רואה צורך לסייע לציבור החרדי בהחדרת תוכניות לימודים כדוגמת המיצב ולימודי הליבה החיוניים לשילוב הילדים בהמשך דרכם בחברה ובכלכלה. השר אף הסביר כי למנהלים שישתפו עימו פעולה ייטב אם יכניסו את התוכניות החדשות.

הדברים שאמר סער קוממו והרתיחו את יו"ר החינוך העצמאי ששהה בכנס והגיב בחריפות. לייזרזון אמר כי הוא חש צורך להבהיר לכבוד השר כי על מסגרות החינוך החרדי מופקדים אך ורק גדולי ישראל שהם למעשה שרי החינוך שלנו. "הם בלבד המוסמכים לקבוע את תכני הלימוד במוסדות הלימוד ומה מותר להכניס לתוכניות הלימוד ומה אסור ובאיזו מידה", אמר לייזרזון, "החינוך הטהור מסור לרבותינו בלבד והם אלו שיקבעו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר