פרסום ראשון

המבצע נכשל: 8,000 איש נותרו ללא כרטיסים לאומן

מבצע סבסוד כרטיסי הטיסה לראש השנה באומן רושם כישלון חרוץ: חברת הנסיעות 'נחלי איתנים' בנשיאותו של הצדיק הרב אליעזר ברלנד מודיעה היום רשמית כי נכשלה ותשיב לרוכשי הכרטיסים את כספיהם. גורמים בקהילת 'שובו בנים' מאשימים את בנו של הרב

ישי כהן | כיכר השבת |
נוסעים לאומן בעליה למטוס. והשנה? (צילום: ברוך הלוי)

השבוע פורסם לראשנה ב'כיכר השבת' כי חברת הנסיעות 'נחלי איתנים' בנשיאותו של הצדיק הרב אליעזר ברלנד, ראש קהילת 'שובו בנים-ברסלב', מכרה יותר מ-8,000 כרטיסי טיסה לאומן בראש השנה במחיר מסובסד שנע בין 200 ל500 דולר, לא הצליחה לגייס את הכספים והחברה קרסה.

בסוף השבוע (חמישי) הודיעו אנשיו של הרב כי הצליחו לפתור את המשבר הגדול ולהשיג את הכספים לצורך רכישת אלפי הכרטיסים.

למרות הודעת ההרגעה, התברר כי אנשים המקורבים מאוד לרב שיבשו את המהלך והחברה קרסה שוב. המשמעות: 8,000 איש נותרו ללא כרטיס.

'כיכר השבת' חושף מכתב של חברת 'נחלי איתנים' שנשלח בערב שבת למאות מחסידי ברסלב, ואחר-כך חולק לכל מי שרכש בחברה כרטיס לאומן.

וכך כותבים אנשי החברה: "במהלך חודשי הקיץ השקענו עבודה קשה ומאומצת, נסיעות תכופות ופגישות מרובות נעשו עם הרבה אנשים לצורך גיוס ההון הנדרש, אך לצערינו לא הצלחנו לגייס את הכספים, זאת לאחר מאמצים כבירים כאשר לא רצינו בשום אופן להרים את ידינו בייאוש ולהכריז חלילה על כשלון עבודת הקודש הזו עד לעכשיו.

"לצערנו הגדול, שעת האפס הגיעה והננו כבר עומדים בליל שישי 'כי תצא למלחמה' י"ג לחודש אלול התשע"ב, הגענו להבנה שאין מנוס מלפרסם ולהודיע לכלל הציבור שנתנו בנו את אמונם - כי הרי שעון החול הולך והוזל בעיקר מצידם של הנציגים שאיתם אנו מנהלים משא ומתן לצורך רכישת הכרטיסים.

"ולכן אנו נאלצים לצאת בהבהרה זו מול הציבור היקר ולהודיע בזו: היות ולא הצלחנו עד כה במשימת הקודש, ומבצע הסבסוד לא מצליח לרקום עור וגידים לשנהב זו, הרי שבראש ובראשנה אנו מתחייבים להחזיר את כל הכספים שגבינו מהאנשים שנתנו בנו את אמונם ויוחזר להם בהקדם עד לפרוטה האחרונה (פרטים מדוייקים לאופן ההחזרה יתפרסמו בהקדם בנפרד).

"לצורך ניהול תקין של הסדרת הטיסות, נעשה כל מאמץ לשתף פעולה עם כל גורם בכדי לשלב את כלל הנרשמים אצלנו שיוכלו לנסוע לאומן בשנה זו בכל דרך אפשרית ולא נחסוך במאמץ וטרחה בכדי לגרום לכך שלא ישאר, חלילה אפילו אחד, שלא יצליח להוציא רצונו מהכוח אל הפועל לנסוע לאומן לימי ראש השנה המתקרבים.

"אנו מבקשים בזאת מכל הציבור היקר, ומכל הקהילות הקדושות, לפנות לכל הסוכנים המתעסקים בהסדרת הטיסות לאומן לימי ראש השנה, ולהירשם אצלם בהקדם המיידי מאחר ומספר המקומות מוגבל".

כך מגיע לסיומו, ככל הנראה, מבצע הסבסוד לנסיעה לציון רבי נחמן באומן.

בתוך כך, גורמים בקהילת 'שובו בנים' מפנים אצבע המאשימה אל בנו של הרב, נחמן ברלנד וטוענים כי הוא זה שאחראי לקריסת החברה.

ל'כיכר השבת' נודע כי בשעות אלו מתכננים חסידי ברסלב להפגין במוצאי שבת הקרוב מול ביתו של נחמן ברלנד.

את תגובתו של נחמן ברלנד לא היה ניתן להשיג עד מועד פרסום הכתבה.

המכתב שנשלח לציבור

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר