וידאו עתיר גילויים

כיצד הסביר הרב אלישיב את כהונתו בהיכל שלמה?

וידאו ממפגש עתיר גילויים עם מחבר הספר 'מייקינג אוף א גודול', נחשף לראשונה: אילו ספרים קרא הרב אהרן קוטלר בצעירותו? כיצד הורה החזון איש לבחור להתגייס לצה"ל? ואיך הסביר הרב אלישיב את כהונתו כדיין ב'היכל שלמה' לאור מלחמת ה'בריסקער'? (חרדים)

יצחק רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך הוידאו )

הרב נתן קמינצקי שליט"א (82), מחבר הספר "מייקינג אוף א גודול" (בעברית "עשייתו של גדול") שהוחרם על-ידי מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, התארח ב'ליל שישי אקטואלי', לשיחה פתוחה על החרמת הספר שלו, ועל גדולי ישראל של פעם ושל היום.

לקראת העונה החדשה של 'ליל שישי אקטואלי' שחרר צוות המארגנים לראשונה את הווידאו המלא מהמפגש המרתק ועתיר הגילויים.

במהלך המפגש הסביר הרב קמינצקי כיצד הוחרם ספרו. לדבריו, הוחרם הספר, בין היתר, מפני שני סיפורים שמובאים בו. האחד, אודות העובדה שהרה"ג רבי אהרן קוטלר, ואביו, הרה"ג רבי יעקב קמנצקי, זצ"ל, קראו בצעירותם ספרות רוסית.

מעשה נוסף שמוזכר בספרו, שעורר, כך על פי טענתו את חמתם של כמה אנשים, עסק במכתב ששיגר ר' אהרן קוטלר לארוסתו, בתו של ר' איסר זלמן מלצר, זצ"ל.

בספר מסופר כי ר' איסר זלמן הגיע עם המכתב לסלבודקה והציג את המכתב בפני ה'סבא'. לאחר קריאת המכתב אמר לו ה'סבא': "אמרתי לך שהוא עילוי, לא אמרתי לו שהוא צדיק. אבל בעתיד הוא יהיה צדיק כזה שכל העולם עוד יסבלו ממנו". במהלך המפגש חשף הרב קמנצקי מה באמת היה כתוב במכתב.

במהלך המפגש סיפר הרב קמינצקי גם על פגישותיו עם הרב אלישיב בעקבות החרמת ספרו. אחת מהן, מרתקת במיוחד, עסקה, בין היתר, בכהונתו של הגרי"ש כדיין ב'היכל שלמה' על אף המאבק שניהל הבריסקער רב כנגד המוסד. הרב קמינצקי חשף במפגש כי במהלך פגישה עם הגרי"ש אזר אומץ ושאל אותו על כך, וסיפר מה השיב על כך הרב אלישיב, עם פרשנות מרתקת על הדברים מעצמו.

הרב קמינצקי עסק גם במפגש בנושאים עקרוניים יותר שעורר ספרו. למשל, הדרך הנכונה לחינוך הדור הצעיר. לדבריו, הספרות שעוסקת בגדולי ישראל של היום המציגה את כולם כקדושים מרחם מקורה בסגירות הכללית שאופפת את הציבור החרדי. הרב קמנצקי הסביר כי סגירות זו הובילה למצב אבסורדי שכיום חרדי שיוצא אל העולם החיצוני בסכנה גדולה יותר מחרדי שיצא לעולם החיצוני פעם. בהקשר זה סיפר כיצד החזון איש הורה לבחור ישיבה להתגייס לצה"ל, דבר שלא היה קורה כיום.

"ה'סאטמרער רב' היה אומר 'אני לא מספר סיפורי חסידים... בגלל שאי אפשר לחנך בשקר'", סיפר הרב קמינצקי לתדהמת הנוכחים.

לסיום המפגש המרתק, לשאלת אחד המשתתפים, מדוע לעסוק בצדדים השליליים בעברם של גדולי ישראל ולא להתעלם מצדדים אלה כליל, השיב הרב קמינצקי: "כדי שאתה תדע, שאף על פי שיש דברים שלילים בחייך, תוכל להיות גדול בישראל...".

צפו בוידאו
{{{https://www.youtube.com/watch?v=FhTUqfSpDFA&feature=player_embedded#!}}}

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר