פרסום ראשון

איום בתביעה נגד 'שובו בנים': החזירו את הכסף

לאחר הקריסה הגדולה של 'מבצע אומן' שאורגן על-ידי חברת 'נחלי איתנים' וקהילת 'שובו בנים', כעת מאיימים מלווי הכספים לצורך המבצע, בנקיטת הליכים משפטיים נגד שורת מעורבים בקריסת המבצע, בדרישה להשבת הכספים והפסקת הפצת דיבה נגדם. המכתב (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מאיר אלפסי)

סערת 'מבצע אומן' שקרס בעקבות היעלמותם של מאות אלפי דולרים ששולמו על-ידי אלפים שבקשו לרכוש כרטיס נסיעה לאומן לשהות בראש השנה במחיצת ציונו של רבי נחמן מברסלב ממשיכה להסעיר את הרוחות.

לידי 'כיכר השבת' הגיע מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים שנשלח מטעם אנשים שהלוו כספים לצורך המבצע בדרישה להשבת הכספים והתראה על הוצאת דיבה ולשון הרע חמורה.

המכתב נשלח מטעם עו"ד קלריס דביר אל נחמן ברלנד, ישיבת 'שובו בנים' נחמת ציון, יוסף אסולין מנהל 'נחלי איתנים', חברת 'נחלי איתני טורס' בע"מ, אושי מנדל חבר הנהלה ומתרים ואהרון ספלינסקי חבר הנהלה וחשב בישיבת שובו בנים.

במכתב מגוללת עורכת הדין כי בשיחות שקיימו יעקב אילוז, דוד אלקיים ושלומי ברלנד - אותם היא מייצגת, עם נחמן ברלנד ונחמן זיתוני בעל המניות הנוכחי בחברה הובטח להם במפורש כי כספי ההלוואות שמסרו עבור מבצע הטיסות לאומן יוחזרו לחברה בהקדם וכי המבצע יצא לדרך כמתוכנן או שהכספים יושבו לבעליהם.

"לשימת לבכם", כותבת עורכת הדין, "מרשיי אשר הביעו לאורך כל הדרך מורת רוח קשה מהתנהלותכם במשיכת כספים מהחברה ובכלל ממוסדות שובו בנים ומהתרומות הכל לצרכיכם הפרטיים שבגינה פרשו מתפקידם במוסדות טרחו ושמרו למזלם הרב, אסמכתאות בדוקות המעידות על העברת הכספים ולרבות בגין התחייבותכם להשיב את הכספים לחברה".

לטענת עורכת הדין דביר, "חרף התחייבותכם המפורשת להשבת הכספים, הדבר לא נעשה עד כה, למרות שאנו מצויים כשבוע וחצי בלבד, טרם המועד הקבוע לטיסות ומדובר בהתנהגות מפרה ורשלנית, בניגוד לכל דין".

עוה"ד מוסיפה וטוענת כי לאור הסערה בציבור הם הפיצו "שמועות זדוניות" נגד האנשים אותם היא מייצגת, "כאילו הם אחראים למצב, וכנגד מרשיי ובני משפחותיהם הופנו חיצים מאשימים, מהקהילה והציבור הרחב, באופן אשר גורם למרשיי לפגיעה תדמיתית קשה ביותר, כמו גם לעגמת נפש חמורה".

לדבריה, בשל הפגיעה החמורה "נפגעה פרנסתם ונגרמו להם נזקים כלכליים חמורים ביותר". עו"ד דביר מוסיפה ומתריעה כי "ככל שלא תתקנו את המחדלים החמורים ולא תשיבו את הכספים באופן מיידי חברה או לבעליהם, כנדרש ומצופה, הרי שלא יהא מנוס מצד מרשיי, בנקיטת הליכים מתאימים, על כל המשתמע מכך".

בסיום מכתבה מציינת עו"ד דביר כי "למרשיי נודע, כי בנוסף למחדלכם החמור, שהינו בניגוד להתחייבויות מפורשות שמסרתם ובניגוד לכל דין, הינכם מוציאים דיבתם רעה בקשר להתנהלות החברה בתקופה שבה לקחו חלק בניהול. אף על פי שידוע לכם שבתקופה הקצרה שהם היו בניהול, המבצע בשנה שעברה יצא בהצלחה על אף כל הקשיים שהיו, ואפילו קשיים יותר קשים מאשר השנה הזאת", ומדגישה כי אם לא יחדלו מכך תוגש תביעה לפיצוי בגין לשון הרע והוצאת דיבה.

הקריסה

כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת' חברת הנסיעות 'נחלי איתנים' בנשיאותו של הצדיק הרב אליעזר ברלנד, ראש קהילת 'שובו בנים-ברסלב', מכרה יותר מ-8,000 כרטיסי טיסה לאומן בראש השנה במחיר מסובסד שנע בין 200 ל500 דולר, אך לא הצליחה לגייס את כל הכספים הדרושים, החברה קרסה והמבצע נכשל.

ביום שישי האחרון, חברת 'נחלי איתנים' שלחה מכתב לכל רוכשי הכרטיסים בו נכתב להם: "במהלך חודשי הקיץ השקענו עבודה קשה ומאומצת, נסיעות תכופות ופגישות מרובות נעשו עם הרבה אנשים לצורך גיוס ההון הנדרש, אך לצערינו לא הצלחנו לגייס את הכספים, זאת לאחר מאמצים כבירים כאשר לא רצינו בשום אופן להרים את ידינו בייאוש ולהכריז חלילה על כשלון עבודת הקודש הזו עד לעכשיו.

"לצערנו הגדול, שעת האפס הגיעה והננו כבר עומדים בליל שישי 'כי תצא למלחמה' י"ג לחודש אלול התשע"ב, הגענו להבנה שאין מנוס מלפרסם ולהודיע לכלל הציבור שנתנו בנו את אמונם - כי הרי שעון החול הולך והוזל בעיקר מצידם של הנציגים שאיתם אנו מנהלים משא ומתן לצורך רכישת הכרטיסים.

"ולכן אנו נאלצים לצאת בהבהרה זו מול הציבור היקר ולהודיע בזו: היות ולא הצלחנו עד כה במשימת הקודש, ומבצע הסבסוד לא מצליח לרקום עור וגידים לשנהב זו, הרי שבראש ובראשנה אנו מתחייבים להחזיר את כל הכספים שגבינו מהאנשים שנתנו בנו את אמונם ויוחזר להם בהקדם עד לפרוטה האחרונה (פרטים מדוייקים לאופן ההחזרה יתפרסמו בהקדם בנפרד).

"לצורך ניהול תקין של הסדרת הטיסות, נעשה כל מאמץ לשתף פעולה עם כל גורם בכדי לשלב את כלל הנרשמים אצלנו שיוכלו לנסוע לאומן בשנה זו בכל דרך אפשרית ולא נחסוך במאמץ וטרחה בכדי לגרום לכך שלא ישאר, חלילה אפילו אחד, שלא יצליח להוציא רצונו מהכוח אל הפועל לנסוע לאומן לימי ראש השנה המתקרבים.

"אנו מבקשים בזאת מכל הציבור היקר, ומכל הקהילות הקדושות, לפנות לכל הסוכנים המתעסקים בהסדרת הטיסות לאומן לימי ראש השנה, ולהירשם אצלם בהקדם המיידי מאחר ומספר המקומות מוגבל".

הניסיונות להשיג את תגובתם של המעורבים המוזכרים במכתב ההתראה לא צלחו, במידה ותתקבל תגובה היא תפורסם מיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר