צפו בוידאו:

החייל החרדי לביבי: בבית הייתי מתבייש במדי צה"ל

חיילים חרדים שפגשו את ראש הממשלה בנימין נתניהו, סיפרו לו על חוויותיהם מזמן הגיוס לצבא, אחד החיילים: "הייתי צריך להסתיר את זה שאני חייל, הייתי צריך להגיע בלי מדים לבית, ההורים שלי לא הסכימו לי להתגייס, לקח זמן להראות להם שזה לא נורא" צפו בשיחה המלאה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו והחיילים החרדים (צילום: לע"מ)

במהלך סיור של ראש הממשלה בבסיס שבו היו חיילים חרדים, ישב נתניהו לשוחח עם מספר חיילים חרדים שסיפרו לו איך התחושה להגיע לשכונות החרדיות במדי צה"ל, ואיך הם מסתדרים עם ההורים.

"אצלנו זה בכלל לא מקובל ואפילו פסול" סיפר אחד החיילים לנתניהו: "המילה צבא נשמע כמו משהוא שנוגד את ההלכה, משהוא מעורבב - בנים, בנות".

חייל נוסף סיפר לראש הממשלה: "הייתי צריך להסתיר את זה שאני חייל, הייתי צריך להגיע בלי מדים לבית", ראש הממשלה הגיב: "אז הגעת בלי מדים", החייל השיב: "הייתי מגיע שחור לבן, ככה הייתי צריך להגיע, הייתי מחליף את הבגדים בתחנה מרכזית, אחרי תקופה שהתגייסתי לגדוד, במהלך השנים בגדוד רק התחזקתי ועליתי ברוחניות".

"הגיע רגע שהכיפה והציצית היה תוספת למדים, ואז הגיע שלב שהייתי מגיע עם מדים לבית, וגם האנשים בשכונה והחברה הסתכלה על זה פתאום כאילו לא קרה כלום וזה מותר".

ראש הממשלה: "לפני כמה זמן זה קרה", החייל: "לפני שנה", ראש הממשלה: "זאת אומרת שהרגשת שינוי תוך כמה חודשים".

ההורים לא הסכימו להתגייס

חייל נוסף בן 23 ממשפחה גם הוא חרדית סיפר לבנימין נתניהו: "למדתי בכל מוסדות החינוך הכי חרדי שיש, למדתי בישיבות שחורות, בסביבות גיל 19 לא מצאתי את עצמי בישיבה, עזבתי את הישיבה אבל גיוס לא בא בחשבון, לא ידעתי בכלל שזה שייך שבחור חרדי יתגייס, וגם כמובן שזה היה נחשב פסול".

"באיזה-שהוא שלב תוך כדי עבודה פנה אלי מישהו ואמר לי תחשוב על זה למה שלא תתגייס, אמרתי לו- אני חרדי מה אני נפלתי על הראש. ואז באיזה שהוא שלב התגלגל ליידי איזה חוברת שכתב פרופסור מבן גוריון על הגדוד, וכשקראתי הבנתי שזה לא כמו מה שאני חושב וזה יכול להיות הרבה יותר טוב".

ראש הממשלה שאל את החייל: "למה חשבתה שזה פסול, בגלל בנים- בנות"?, החייל: "לא קשור, התחושה הייתה שבנחל החרדי נמצאים השוליים של החברה".

החייל המשיך וסיפר על הגיוס שלו: "ואז הבנתי שאני צריך להתגייס, זה היה מאוד קשה, הייתי צריך לבא להורים שלי עם החלטה מאוד ברורה, כי הם לא רצו ולא הסכימו לי להתגייס, אבל הרבה זמן לקח לי להראות להם שזה לא כזה נורא".

צפו בשיחה המלאה של ראש הממשלה עם החיילים החרדים, באדיבות לע"מ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר