ב"ב נערכת: ישיבת 'בית שמעיה' תוסב לבית חולים

בעקבות ההסלמה, והחשש שבשעות הלילה ישוגרו טילים לעבר ערי המרכז, גם בני ברק נערכת. במקרה חירום - ישיבת 'בית שמעיה' תהפוך לבית חולים. יעקב אשר, ראש העיר, מבקש להרגיע את התושבים בשיחה ל'כיכר השבת' ואומר: "שוחחתי עם מפקד פיקוד העורף וההוראות מטעמם לתושבי העיר לא השתנו" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שר החינוך בבני ברק (צילום: עיריית בני ברק)

ירי הטילים לכיוון ישובי המרכז והאזעקה שנשמעה היטב גם ברחבי העיר בני ברק הצליחה להכניס לחרדה את תושבי העיר שאינם יודעים כיצד לפעול במקרה של מתקפת טילים.

בשיחה עם 'כיכר השבת', מרגיע יעקב אשר ראש עיריית בני ברק את תושבי העיר ואומר כי אין להיכנס לפאניקה ובהלה מיותרת. "כרגע שוחחתי עם מפקד פיקוד העורף וההוראות מטעמם לתושבי העיר לא השתנו. צריך להיות עירנים וזהירים אך לא להיתפס לחרדה. העירייה נערכת לכל התרחישים האפשריים גם חלילה של החרפה במצב הבטחוני". אומר יעקב אשר.

ראש העיר מספר כי קיים היום ישיבת הערכות נרחבת של כל מנהלי המכלולים העירוניים לשעת חירום, כדי לוודא שכל הצוותים העוסקים בתחומים אלו מודעים וערוכים בכוח- אדם ובכלים טכניים לכל מצב.

בתום הפגישה הוחלט על תגבור צוות המוקד העירוני, שכן הקשר המרכזי עם האוכלוסייה הינו באמצעות המוקד ועל קשרי עבודה הדוקים של צוותי הרווחה העירוניים עם ארגוני החסד וההצלה הפועלים בעיר בהיקף נרחב בכל ימות השנה. בפגישה גם גובשו דרכי גיוס כללי של עובדי הרשות במידת הצורך, פתיחת מרכז הפעלה עירוני, התארגנות לקליטת מתנדבים, בדיקת מערכת כריזה ברבעים השונים ובהדרכת אוכלוסיה בכל המערכות כבתי- ספר, מועדוני נוער, מועדוני קשישים ומסגרות התנדבות שכונתיות.

הנחיות לתושבי בני ברק

בישיבה צויין כי למרות שבני ברק אינה נכללת במצב החירום, מהראוי להזכיר לכל תושב, כי בהישמע אזעקה או קול נפץ יש להיכנס במהירות למרחב מוגן כממ"ד , מקלט, או בחוסר אלו- למדרגות בקומות התחתונות, לא להתקהל ולא להתכנס בשום אזור ולא להפעיל מרכזי קניות. לסיום אומר ראש העיר כי הוא מתפלל שזכות כוח התפילות ולימוד התורה של תושבי בני ברק תגן על העיר ועל עם ישראל כולו ושלא נדע עוד נפגעים.

וכיצד נערכים בפועל בעיר החרדית לאסון חמור שלא יקרה חלילה?, על כך שוחחנו עם ליאור אביטן, קצין הביטחון של בית החולים 'מעייני הישועה' וקצין לשעבר ביחידה מובחרת בצה"ל.

אביטן מספר כי ביה"ח כבר למעלה משנה עובד על תרגול אירועי חירום באופן כללי, "בית החולים מתכונן לתרחישי חירום גם בלי קשר לאירוע כזה או אחר. אנו עובדים על הטמעה של נהלי חירום והידע כיצד לפעול ברגעי אסון בקרב העובדים וכמובן שאנו נערכים תמיד גם מבחינת הציוד הנדרש לאירועים כאלו".

אביטן מספר כמו כן כי במקרה חרום חלילה - ישיבת 'בית שמעיה הנמצאת בעיר תהפוך לחלק מבית החולים 'מעייני הישועה': "יש לנו סיכום שבעת אירוע חירום ח״ו, בניין ישיבת בית שמעיה הסמוך אלינו יהפוך לחלק מבית החולים וכן נקבל סיוע מבנות סמינר וולף ובית מלכה. אנו ערוכים לכל תרחיש אפשרי. מסכם אביטן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר