ירושלים: ניצחון לחרדים בבחירות למינהלים הקהילתיים

חרף ההסתה הקשה שהתנהלה בירושלים, נרשמה הצלחה רבה לציבור החרדי בבחירות למינהלים הקהילתיים במספר שכונות בעיר. בנווה יעקב נרשם מהפך מוחלט כאשר רוב הנציגים יהיו מהציבור החרדי. בגבעה צרפתית הבחרו בפעם הראשונה שני נציגים חרדים ובשכונת הר נוף כל הנציגים שנבחרו הם אלו שזכו לתמיכת הרבנים

מישאל לוי | כיכר השבת |
דייטש, הלפרין וקלרמן עם נציגי השכונות (צילום: קובי הר צבי)

הצלחה רבה לציבור החרדי בבחירות למינהלים הקהילתיים שנערכו ביום שלישי בשכונות נווה יעקב, הגבעה הצרפתית, רמת אשכול, הר נוף, ושכונות המאוגדות במינהל לב העיר, הכוללות גם את שכונת מורשה והרובע היהודי.

במינהלים הקהלתיים ישנם 15 חברי הנהלה, כאשר 9 מתוכם הם תושבים מתנדבים המשמשים נציגי הציבור (והם אלו שעומדים לבחירות) ו-6 נציגי עיריית ירושלים והחברה למתנסי"ם

כיום מהווים המינהלים הקהילתיים בירושלים מעין גוף עירוני הפועל להענקת מענה במגוון תחומים וכן ייצוג התושבים במערכות השונות בעירייה ובמשרדי הממשלה.

כעת, לאחר מאבק ארוך של נציגי סיעת 'יהדות התורה' בעירייה, בהם מ"מ ראש העיר יוסי דייטש, החבר בוועדה למנהליים קהילתיים טסגן ראש העיר יצחק פינדרוס, כדי להביא לייצוג הולם של הנציבור החרדי, נרשם ניצחון גדול.

בשכונת הר נוף נבחרו כל תשעת הנציגים שזכו לתמיכת רבני השכונה: יעקב משה שפיצר מראשי קהילת 'אמרי שפר', מאיר הרשלר, אריה פוקסברומר, שמואל דויטש, יוסף ווגשל, חיים סבג, אליעזר ראוכברגר, זאב קלריסטנפלד ומנחם ברוכמן.

בשכונת נווה יעקב, בה היה נציג חרדי אחד במינהל, נבחרו שמונה נציגים חרדים מתוך תשעה מושבים בהנהלת המינהל. הנציגים שנבחרו הם: אברהם בצלאל, יהודה רוטמן, אליהו יעקובי, שלום אביטל, מיכאל מלכיאלי, צבי נירנברג, שלמה מורגנבסר ויהודה מנדל.

בשכונת רמת אשכול - הגבעה הצרפתית, נרשמה גם הצלחה בבחירתם של הנציגים החרדיים יצחק ביניש אבשלום סטרגו מגבעת המבתר. מפילוח הקולות עולה כי הנציגים החרדים קיבלו כ-1,000 קולות מה שמוכיח את התרחבות הציבור החרדי בשכונה. ההצלחה באה למרות ההסתה של המתמודדים האחרים בשכונת הגבעה הצרפתית נגד התושבים החרדים.

בשכונות המאוגדות במינהל לב העיר, הכוללות בתוכם את שכונת מורשה והרובע היהודי נבחר ישראל טויטו, המעומד המוסכם של הציבור החרדי ברובע היהודי. המעומד הנוסף למינהל קהילתי לב העיר, מרדכי דוד שיף, שהתמודד בשכונת 'מורשה' זכה ב-200 קולות כשהמועמד החילוני גבר עליו ב- 30 קולות בלבד.

מ"מ ראש העיר, יוסי דייטש אמר כי למרות הכול "הציבור הוכיח את עצמו והתייצב להצביע למנהיגות ראויה שתייצג את הציבור החרדי, בקדנציה הקרובה במינהלים הקהילתיים ויחד עם הנציגות בעיריה יפעלו לרווחתם של תושבי השכונות".

יצוין, כי בשכונות רוממה, רמת שלמה וגבעת שאול בהם אמורים היו גם להיערך בחירות לא התקיימו הבחירות לאור הסכמה שנוצרה סביב המעומדים שהציגו את מועמדותם וניתן ייצוג הולם לכלל האוכלוסייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר