בחירות 2013

דובר 'נצח' ל'כיכר השבת': "נזכה לחמישה מנדטים"

למעלה מיממה לאחר הדחתו הסופית של מנחם כרמל מרשימת 'דגל התורה', במפלגת 'נצח' מבהירים: "אנחנו רצים סופית". וברשימה, ככל-הנראה, ישעיהו וויין עורך 'הפלס', יהודה שם טוב והרב משה אלישיב. דובר המפלגה ל'כיכר השבת': "נזכה לפחות לחמישה מנדטים". הפרטים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ישעיהו וויין והדובר יעקב פרידמן (צילומים: כיכר השבת)

במפלגת "נצח" מבהירים הבוקר (רביעי) "אנחנו רצים סופית", אך למרות זאת קשה לדעת האם מדובר בניסיון נוסף להפעיל לחץ או שמא בכוונות רציניות לריצה עצמאית.

למרות הצהרות אנשי "הפלג הירושלמי", טרם ברור האם זהו ניסיון נוסף ללחוץ על 'דגל התורה' כדי שאלו ינהלו עימם משא ומתן ולהגיע להסכמה מסודרת, או שמא הפעם מדובר באיום רציני של שערי חסד המוכנים "ללכת על כל הקופה" ולרוץ ברשימה נפרדת.

כך או כך, במפלגת "נצח" טוענים הבוקר כי הם נערכים ברצינות להגשת הרשימה של המפלגה ותחילתו של הקמפיין. במפלגה החדשה מסרבים עדיין לדבר על שמות פוטנציאלים ואומרים כי כל הפרטים יצאו בהודעה מסודרת על-ידי דובר בית הרב אויערבך ומפלגת 'נצח', יעקב פרידמן (המשמש בכובעו האחר כעוזרו של מנחם כרמל).

לדבריהם, ביממה הקרובה יתבהרו הדברים וכולם ידעו לאן המפלגה החדשה צועדת, אך שלא לציטוט מתבטאים בכירים ב'נצח' כי הפעם הריצה לכנסת ברשימה נפרדת הינה החלטית וקיבלה את האישור הסופי של המנהיגות הרוחנית בשערי חסד, הרב אויערבך.

"אנחנו לא מחפשים 'טאלנטים' ו'כוכבים' ידועי שם במגזר החרדי, אנחנו נשלב אישים מוכרים בעולם התורה ובני הישיבות שאולי ישמעו כאלמונים למי שלא בקיא בנעשה במחנה פנימה אבל לציבור האברכים השמות הללו אומרים הרבה מאוד", אומרים הבוקר גורמים ב'נצח'.

לדבריהם, "נשלב גם אישים שהיו חלק מצוות ההקמה ההיסטורי של 'דגל התורה' ומזוהים עם דרכם של מרנן הרב שך והרב אלישיב זצ"ל".

מנגד, בשיחה עם 'כיכר השבת', אומר הדובר הרשמי יעקב פרידמן: "אנו מרכיבים כעת רשימה אטרקטיבית במיוחד שתפנה גם לקהל שלא נמנה על ציבור המצביעים המסורתי של יהדות התורה על מנת להגדיל את פוטנציאל המצביעים".

אחד השמות שישולבו ככל-הנראה ברשימה הינו ישעיהו וויין, עורך עיתון 'הפלס' ותושב מודיעין עילית בן 35, הנחשב למקורב בשערי חסד, אם כי עדיין אין החלטה על מיקומו הסופי ברשימה.

במקום השני יוצב ככל-הנראה חבר מועצת עיריית מודיעין עילית יהודה שם טוב שייצג ברשימה את ציבור הספרדים בני התורה, שם נוסף בו מתגאים במפלגה החדשה שייתכן ויוצב במקום ה-120 כאות של כבוד הינו הרה"ג רבי משה אלישיב, בנו של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

לדברי בכירים ב'נצח', גם אם רבי משה אלישיב לא יוצב לבסוף ברשימה הרי שהוא יתמוך בה בצורה חסרת תקדים. "חשוב לו עד מאוד שלא ייפגעו בכבודם של מייסדי דגל התורה הרב שך ואביו זצ"ל והוא יעשה הכל על מנת ש'נצח' תצליח ותעבור את אחוז החסימה", הם אומרים.

יצויין כי בכינוס שערך איש העסקים מנחם כרמל בחג הסוכות האחרון בביתו הוא חשף כי מסקרי עומק שהזמין עולה כי הפופולאריות של הרב אויערבך בקרב ציבור בני התורה הליטאיים גבוהה מאוד ורבים ישקלו להצביע למפלגה שיעמוד מאחוריה.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מציין הדובר יעקב פרידמן כי להערכתו, "המפלגה החדשה תזכה לפחות לחמישה מנדטים". פרידמן מוסיף ואומר: "אני חש ומרגיש את האהדה הציבורית הגדולה ובטוח שתהיה לנו הצלחה גדולה בסיעתא דשמיא".

מבית הרב משה אלישיב אומרים: "שרבוב שמו בעניין הוא שקר וכזב. ההוראה שהיתה מאביו מרן זצוק"ל היא שההנהגה מסורה למרן הגראי"ל שליט"א וכל מה שאומר מצווה לקיים ועשית ככל אשר יורוך".

ישעיהו ווין עם רבו הגר"ש אויערבך
דובר בית הרב, יעקב פרידמן
הרב משה אלישיב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר