הפילוג הליטאי

נצח: מנסים להגיע לפשרה; דגל: לא מנהלים משא ומתן

רשימת 'נצח' אמנם הוגשה אך הקמפיין מתמהמה. גורמים בכירים ב'נצח' אומרים ל"כיכר השבת" כי הם נותנים ארכה לנסות להגיע לפשרה, אך ב'דגל התורה' מכחישים בנחרצות כל קיום של משא-ומתן עם 'נצח'. מהם שלושת הדרישות של אנשי 'נצח' ומה מעורבותו של מאיר פרוש? הפרטים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בכירי 'דגל' עם מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: שוקי לרר)

רשימת "נצח" של אנשי הגאון רבי שמואל אויערבך הוגשה ביום חמישי האחרון, אך מתברר כי בכל הקשור לפתיחת הקמפיין ולעבודת המטות, שוררת עדיין דממת אלחוט מוחלטת מכיוונם של אנשי "הפלג הירושלמי", ואפילו עיתון הבית "הפלס" עדיין לא דיווח על הרשימה החדשה שהוקמה.

אז מה באמת הסיבות לכך? בשיחה שקיים 'כיכר השבת' עם גורמים בכירים במפלגה החדשה המעדיפים להישאר מאחורי הקלעים הם מסבירים כי הם נותנים כעת 24 שעות של שקט לצד השני, זאת על מנת למצות את הדיונים לקראת פשרה.

"באם נראה כי המאמצים עלו בתוהו הרי שנצא לדרך בכל הכוח ובכל העוצמה", מבטיחים ב'נצח'.

לדבריהם, הדרישות שהם מציבים כרגע הן צנועות, הראשונה צירוף שלושה חברים חדשים מרבני "הפלג הירושלמי" למועצת גדולי התורה בראשות מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן. השנייה, מציאת תפקיד מכובד לאיש העסקים מנחם כרמל שהודח ממקומו בתנועה, והשלישית הינה הכרה רשמית בעיתון "הפלס" ופרסום של קמפיין 'יהדות התורה' בעיתון.

"השלמנו כבר עם מועמדותו של יעקב אשר, איש אמונו של הרב שטיינמן, במקום השלישי של 'דגל התורה', אולם בתמורה אנחנו רוצים הכרה בכוח שלנו, זה הכל", אומרים הגורמים בלהט. "באם כל התנאים יתקבלו הרי שנוריד את הראש ונלך מתוך אחדות ושיתוף פעולה", הם מבהירים.

מנגד, גורמים בכירים ב'דגל התורה' מבהירים שוב: "אין ולא יתקיים שום משא-ומתן עם מי שפוגעים וכופרים בסמכותם הרוחנית של גדולי ישראל. כל השמועות והספינים שמופרחים מכיוונם של אנשי 'הפלג הירושלמי' מקורם ברצונם של הללו לרדת מהעץ הגבוה עליו הם טיפסו".

"אנחנו שומעים כבר חודשים רבים את האיומים הללו", מבהירים ב'דגל התורה' ומוסיפים, "אנחנו לא מתרגשים מהם".

"המשא ומתן היחיד המתנהל הינו בינם לבין עצמם ולא עם שום גורם רשמי מטעמינו כך שהכל מופרך לחלוטין", הם שבים ומדגישים.

ל'כיכר השבת' נודע כי בימים האחרונים עירבו אנשי 'הפלג הירושלמי' את חבר הכנסת מ'אגודת ישראל' מאיר פרוש על-מנת שינסה למצוא פשרה מוסכמת בינם לבין אנשי 'דגל התורה'. פרוש אף נפגש לשם כך עם בכירי "נצח" אולם ב"דגל" מבהירים כי הם לא קיבלו שום הצעה בנושא.

"כנראה שגם פרוש ניהל מו"מ מטעם עצמו ועל דעתו האישית בלבד", מבהירים בנחרצות אותם גורמים בכירים בתנועה הליטאית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר