פרופיל מיוחד

הכירו: מועמדי נצח לכנסת, אפשטיין לצד ווין ואלמליח

רשימת מפלגת 'נצח' הוגשה לרשם המפלגות לקראת הבחירות. אתר "כיכר השבת" מגיש פרופיל מיוחד על מועמדי המפלגה החדשה, שעד עתה לא זכתה לתמיכה כלשהיא מגדול בישראל, למרות טענות ראשיה כי מאחוריהם ניצב ותומך הגאון רבי שמואל אויערבך, ראשי ישיבות ורבנים נוספים (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
החמישייה הראשונה ב'נצח' (צילומים: כיכר השבת)

אנשיו של הגאון רבי שמואל אויערבך הגישו בשבוע שעבר את רשימת מפלגת 'נצח' להתמודדות אפשרית בבחירות הקרובות לכנסת ה-19.

אתר "כיכר השבת" ערך פרופיל על מועמדי המפלגה החדשה "נצח". יצוין כי עד עתה לא הובעה במפורש מאף גדול בישראל, תמיכה כלשהיא במפלגה החדשה, אולם ראשיה ומקימיה טוענים כי מאחוריהם ניצב ותומך הגאון רבי שמואל אויערבך, ראשי ישיבות ורבנים נוספים

בראשות הרשימה ניצב חיים אפשטיין, כשלדברי פעילים במפלגה מדובר באיש עשייה עם רזומה עשיר של עסקן ותיק ב'דגל התורה'. אפשטיין, תושב שכונת הר נוף בירושלים, למד בישיבת פוניבז', שם היה מקורב לראשי הישיבה הגאון רבי שמואל רוזובסקי זצ"ל והגראמ"מ שך זצ"ל שזה האחרון קירבו ואהבו, יוצא מגדר הרגיל.

ברבות השנים יצא לעסקנות ציבורית והיה ממקימי תנועת 'דגל התורה' שימש כמזכיר הסיעה בכנסת וכראש לשכתו של יו"ר התנועה הרב אברהם רביץ ז"ל במשרד השיכון.

בהקמתה של העיר אלעד שימש כחבר מועצת העיר לצדו של הרב יששכר ברגמן, נכדו של מרן הרב שך ,השניים מונו על ידי שר הפנים דאז אהוד ברק לשמש חברים במועצה הממונה.

בתפקידיו השונים הצליח אפשטיין לעזור לכל מי שפנה אליו וכעת נקרא אל הדגל על ידי הגר"ש אויערבך לשמש כיו"ר תנועת בני התורה 'נצח'.

במקום השני הוצב עו"ד משה אלמליח, תושב אשדוד ומנכ"ל לשעבר של מערכת הכשרות "שארית ישראל". בכך, מבקשים ב"נצח" לקרוץ גם לקהל המצביעים הספרדי שמאוכזב ממפלגת ש"ס ולנסות לגרוף קולות חדשים שלא נמנו עד היום על מאגר המצביעים הטבעי של "יהדות התורה".

אלמליח נחשב לאיש עסקים תורני מצליח ונמנה על מקורביו של ראש ישיבת גרודנא הגרד"צ קרלנשטיין. הוא שימש בעבר במגוון תפקידים ציבוריים ביניהם מנכ"ל רשת "אל המעיין", ורשת "מעיין החינוך התורני", והיה סגן ראש עיריית אשדוד.

מקום שלישי ברשימה הוא דוד בידרמן, חסיד לעלוב שורשי ובנו של הרה"צ רבי שמעלקה בידרמן, אחיו של האדמו"ר רבי שמעון לעלובר זצ"ל והינו בן אחר בן לאדמו"ר רבי משה מרדכי מלעלוב זצ"ל.

בידרמן נבחר למקום השלישי על תקן הנציג החסידי שינסה להביא קולות מחסידויות קטנות שונות, מאוכזבי 'אגודת ישראל'.

מכריו וחבריו מספרים על בחור כשרוני שידיו רב לו בהרבה תחומים, הוא נחשב לאחד ממקורביו של הגר"ש אויערבך ואומרים עליו כי ידו לא זזה מתחת ידו של הרב במשך ימות השנה.

המקום הרביעי ברשימת 'נצח' הינו חיים רוחמקין, חניך ישיבת "קול תורה" בירושלים, תלמידו ומקורבו של דודו הגדול מרן הגרש"ז אויערבאך זצ"ל, מנהל ישיבת "חכמת שלמה" בבני ברק מאז היווסדה.

רוחמקין שימש כמזכ"ל כשרות "שארית ישראל", הקים את בית המדרש חניכי ישיבת 'קול תורה' בבני ברק וגם הוא מנאמניו הבולטים של הרב אויערבך.

במקום החמישי ברשימה, הינו שמואל גולדשמיט ממגייסי הכספים הבולטים לישיבת פוניבז' שבראשות הגר"ש מרקוביץ, עסקן ואיש ציבור ופעיל בענייני צדקה וחסד.

במקום השישי מוצב ישעיהו ווין, בן 35 תושב מודיעין עילית. וויין היה כותב בעבר מאמרים פובליציסטיים בעיתון 'יתד נאמן' והרבה לתקוף את "החרדים החדשים", ואת בחורי הישיבות הבוחרים לצאת לשירות צבאי, כיום הוא משמש כעורך משנה בעיתון "הפלס".

במקום השביעי נמצא יהודה שם-טוב, חבר מועצת עיריית מודיעין עילית ונציג בני התורה הספרדים במפלגה החדשה, כשבמקום השמיני מוצב יעקב פרידמן, מי שמשמש כראש לשכתו של איש העסקים מנחם כרמל ומונה בימים האחרונים לשמש כדובר בית הגר"ש אויערבך ומפלגת "נצח".

גורמים בכירים במפלגה החדשה ששוחחו הבוקר עם "כיכר השבת" אומרים כי הם עדיין נותנים "צ'אנס" אחרון למגעים המתקיימים בין הצדדים על-מנת להוכיח כי פניהם לשלום ולאחדות, אך באם ייכשל המו"מ הרי שכבר ביממה הקרובה הם יצאו לדרך החדשה בכל הכוח ויפתחו בקמפיין ובהקמת מטות הפעילים.

יצויין כי גורמים בכירים ב'דגל התורה', שבים ומכחישים כל קיום של מגעים רשמיים עם אנשי 'נצח'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר