הפילוג הליטאי לקראת פשרה?

הרב יצחק זילברשטיין מציע פשרה: 'הפלס' יהיה שבועון

האם הסכסוך ההסטורי והקשה בציבור החרדי עומד לקראת סיומו? ל'כיכר השבת' נודע, כי הרב יצחק זילברשטיין, חתנו של הגרי"ש אלישיב, מגשר בימים האחרונים בין הפלג הירושלמי, ואנשי מרן הגראי"ל שטיינמן. הצעת הפשרה: 'הפלס' יהפוך לשבועון, ומפלגת 'נצח' תיסגר לאלתר. פרסום ראשון (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב יצחק זילברשטיין (צילום ארכיון: שוקי לרר)

הפילוג הליטאי: האם הצדדים עומדים לקראת פריצת דרך במגעים לשלום ולאחדות בדגל התורה? ייתכן מאוד שכן.

בימים האחרונים עורך הגאון הרב יצחק זילברשטיין, חתנו של הגרי"ש אלישיב, מסע דילוגים בין בתיהם של מרנן ורבנן גדולי ישראל הגראי"ל שטיינמן שליט״א והגר"ש אוירבך שליט״א במטרה ולנסות ולהשכין שלום ביהדות החרדית.

ל'כיכר השבת' נודע כי כבר בשבוע שעבר עלה הרב דוד שפירא נכדו ונאמן ביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן לביתו של הרב זילברשטיין בשכונת רמת אלחנן בבני ברק וביקש ממנו שיתערב בסוגיה הכאובה הגורמת צער רב לגדולי ישראל וינסה לפשר בין הצדדים.

הרב זילברשטיין נכנס לעובי הקורה ואכן בשבוע האחרון ערך מספר פגישות ארוכות במעונו של הרב אוירבך בשכונת שערי חסד כשבין היתר התבטא בפניו הגר"ש אוירבך כי הוא שבור מהמחלוקת הפנימית בציבור הליטאי וכי יש לעשות הכל על מנת לפותרה בצורה מיידית.

הצעת הפשרה: הפלס יהפוך לשבועון

הרב זילברשטיין גם שוחח באריכות רבה עם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שהודיע כי גדול השלום וכי יש לעשות הכל על מנת להגיע אליו.

יצויין כי בין הצדדים יש פערים גדולים מאוד, ל'כיכר השבת' נודע כי הרב זילברשטיין התבטא לפני יומיים כי עדיין יש עוד הרבה מה לפעול על מנת להשיב את השלום בין הפלגים.

בשעות האחרונות הועברה הצעתו של הרב זילברשטיין מביתו של הרב שטיינמן שליט״א, לפיה, באם אנשי 'הפלג הירושלמי' הסר למרותו של הגר"ש אוירבך יסגרו מיידית את מפלגת "נצח", ובנוסף, בתוך כחודש יהפוך עיתון "הפלס" שבבעלותם לשבועון, ייתכן וכבר בימים הקרובים תצא פגישה היסטורית ונדירה של גדולי התורה הרב שטיינמן והרב אוירבך שיוועדו יחד בארבע עיניים.

הרב זילברשטיין מגיע לישיבת ה'מועצת' בשבוע שעבר

כאמור הנושא עדיין נמצא במשא ומתן, בין הצדדים, כאשר ב'חזון איש 5' מחכים לתשובת הפלג הירושלמי להצעה שיתכן ותביא סוף לסכסוך הקשה בציבור החרדי.

יצויין, כי בחודשים האחרונים הב יעו גורמים ב'פלג הירושלמי' התנגדות עזה להפיכתו של 'הפלס' לבטאון שבועי בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר