הפילוג הליטאי

חילוקי דעות בפלג הירושלמי: בעד ונגד 'נצח'

הדעות חלוקות בקרב רבני מפלגת 'נצח', לצד הלבטים אם להיענות בחיוב להצעות הפשרה, בקרב חלק מהרבנים רווחת הדעה כי המפלגה החדשה תעמיק את הקרע במגזר "הרב אוירבך יחליט בתחילת השבוע ואז תצא הודעה מסודרת בעניין" אומרים במפלגת 'נצח' (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ש אוירבך (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

סערת הפילוג הליטאי: האם מפלגת נצח יוצאת לשטח ומתחילה את קמפיין הבחירות? תלוי את מי שואלים.

מתברר, כי בסוף השבוע האחרון נערכו דיונים קדחתניים בביתו של הגאון רבי שמואל אוירבך, בעניין יציאתה לדרך של המפלגה החדשה.

בסביבתו של הרב אוירבך מתלבטים האם לצאת למהלך הדרמטי שלריצה בנפרד במסגרת מפלגת "נצח" על כל המשמעויות הכרוכות בדבר, והפילוג שעלול להיגרם ברחוב הליטאי, או שמא עדיף לוותר על כך ולנקוט בפעולות אחרות, שקטות וסולידיות יותר.

ביום חמישי האחרון נערך כינוס סגור בבית הרב בשכונת שערי חסד בירושלים, בו השתתפו הרבנים הגר״צ פרידמן, הגרב״ש דויטש, הגר״י הירשלר והאחים הרבנים שינקר יחד עם עסקני הפלג הירושלמי, כשהמלצתם היתה שלא להסכים בשום פנים ואופן לכל נסיון של פשרה ולפתוח את מפלגת "נצח" בכל מחיר.

לדבריהם, יש לעשות זאת גם אם הסיכויים לעבור את אחוז החסימה נראים נמוכים ביותר. "עלינו להמשיך לשמר את פך השמן הטהור ולא להיכנע ולקפל את ה"דגל" ולוותר". טענו גורמים שנכחו בפגישה הסגורה.

מנגד, נתקלת המפלגה החדשה בכיסי התנגדות פנימיים בתוככי הפלג הירושלמי. ל'כיכר השבת' נודע כי במהלך הימים האחרונים נעשו פניות מכיוונם של ראשי ישיבות ורבנים ליטאים בכירים הנחשבים לנאמני דרכו של הרב שך זצ״ל בבקשה מיוחדת להגאון הגדול רבי שמואל אוירבך שלא יתן את אישורו לפרישה מדגל התורה ופתיחת מפלגה חדשה.

הסיבה לבקשה היא מחד בעקבות החשש מפילוג קשה בעולם הליטאי ומאידך בשל הסכנות העומדות בפני עולם התורה והצורך באחדות פנימית וליכוד השורות.

"חייבים להישאר חלק מתנועת דגל התורה ומתוכה להשפיע על מנת שההשקפה הטהורה תישמר" אמרו מקורבים לרבנים והוסיפו: "כעת כשסכנת הגיוס מרחפת על בני הישיבות חובה לפעול באחדות מלאה על מנת להדוף את הגזירות".

יצויין כי ב'נצח' מסרבים להתייחס לבקשת הרבנים, ואומרים כי מדובר בשמועות וספקולציות. "הרב אוירבך יחליט בתחילת השבוע ואז תצא הודעה מסודרת בעניין" אומרים שם.

בתוך כך, מתברר כי "השטח" לא מחכה להחלטה הסופית וביום שישי בבוקר כבר נתלו מודעות ענק ברחבי הריכוזים החרדים לטובת המפלגה החדשה.

"מדובר בהחלטה של פעילים מקומיים שפועלים על דעת עצמם ועדיין לא בהוראה מגבוה" . אמרו בתגובה ב'נצח'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר