הקץ לשמועות?

הבהרה: מרן הרב שטיינמן תומך רק ב'יהדות התורה'; בש"ס מאוכזבים

הרב אמנון יצחק, מקים מפלגת 'כח להשפיע', טען כי הקים את המפלגה בברכתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן. בש"ס זעמו ודרשו הכחשה מבית ראש הישיבה, אך הבוקר, מתפרסמת הבהרה ב'יתד נאמן' בה נכתב רק כי הגראי"ל תומך ב'יהדות התורה' בלבד. למרות ההבהרה, בש"ס מאוכזבים (חרדים)

ישראל כהן, ישי כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: אלי סגל)

האם מפלגתו החדשה של הרב אמנון יצחק 'כוח להשפיע' קיבלה את אישורו ותמיכתו של ראש הישיבה מרן הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן?

בימים האחרונים נטען על-ידי הרב אמנון יצחק ואנשי המפלגה החדשה כי בטרם יצאו לדרכם קיבלו את ברכתו ועידודו של הגראי"ל שטיינמן שהתבטא בפניהם כי יש לפעול ולהציל כמה שניתן.

"שאלנו את הרב שטיינמן אחרי עשיית סקר מה הכוח האלקטוראלי שלנו וקיבלנו תוצאות של 8-9 מנדטים", סיפר הרב יצחק בראיון לתקשורת, "הרב שטיינמן אמר שאם יש כוח מצווה להציל".

בימים האחרונים הובאו הכחשות מסוימות לעניין על-ידי גורמים בבית ראש הישיבה שהודיעו כי לא ידוע להם על תמיכה שנותן מרן למפלגתו של הרב אמנון יצחק, בש"ס אף הביעו כעס מסוים וביקשו הכחשה נחרצת לפרסומים על התמיכה.

הכחשה כזו הם לא קיבלו, ומרן הרב שטיינמן לא יוצא, בנתיים, נגד מפלגתו של הרב אמנון יצחק. אך הבוקר (ראשון) בעמוד השער של 'יתד נאמן' מתפרסמת מודעה נחרצת בה נכתב: "מבית מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א נתבקשנו לפרסם כי הרשימה היחידה שמרן שליט"א תומך בה ומורה לפעול עבורה היא רשימת 'יהדות התורה המאוחדת'".

יצוין כי אמנם במודעה אין התייחסות מפורשת למפלגת 'כח להשפיע' אך מדובר בהבהרה חד משמעית כי ראש הישיבה מעניק את תמיכתו וגיבויו למפלגה אחת בלבד - 'יהדות התורה'.

בש"ס מאוכזבים מההבהרה

אך למרות ההבהרה, בכירים בסיעת ש"ס מאוכזבים הבוקר, זאת אלחר שבשבוע שעבר נשמעו מקורבים לבית ב'הקבלן 45' שמבטיחים כי "בשבוע הבא הרב שטיינמן יצא נגד הרב אמנון יצחק ובזה יסתיים כל הסיפור שלו".

בכיר בש"ס, אומר הבוקר ל'כיכר השבת': "עדיין אני לא מבין למה כולם ציפו, לפי מה שאני הבנתי הרב שטיינמן היה אמור להוציא מכתב חריף נגד 'כח להשפיע', אבל הבוקר התברר כי הרב שטיינמן לא יצא נגדו, הרב לא הוציא מכתב בכלל - אלא בני המשפחה הוציאו הבהרה".

"בבית מרן הרב עובדיה יוסף חשבו שלא להתייחס אליו", אומר הבכיר ומוסיף כי "הם בטחו בראש השיבה, אבל הבוקר הם לא מעכלים את המכתב הזה, מעניין לראות האם עכשיו מרן הרב עובדיה יוסף יצא נגד הרב אמנון יצחק".

בשבוע שעבר, בכיר אחר בש"ס אמר ל'כיכר השבת': "מרן הגר"ע יוסף כרגע לא יוצא נגד 'כח להשפיע' כי ראש הישיבה הרב שטיינמן צפוי להוציא מכתב חריף וחריג מסוגו נגד הרב אמנון יצחק שטוען לתמיכתו של ראש הישיבה, לכן ההחלטה בש"ס שעדיין לא מתייחסים אליו".

גם בתדרוכים לעיתונאים עוד ביום שישי נאמר כי ראש הישיבה יוציא מכתב חריף נגד הרב אמנון יצחק ולכן הם לא מתייחסים אליו, כולל יו"ר ש"ס בפועל אריה דרעי שסירב להתייחס למפלגה החדשה.

יצוין כי במהלך השבוע האחרון תקף הרב אמנון יצחק בדברים קשים את בני משפחתו הקרובים של מרן פוסק הדור הרב עובדיה יוסף המסורים אליו לילות כימים.

באתר האוהדים של הרב אמנון יצחק הגיבו הבוקר למכתבו של ראש הישיבה וכתבו: "הודעה לציבור בעניין הרב שטיינמן, מעולם לא יצא (בלשון עבר) ולעולם לא יצא (בלשון עתיד) הכחשה מצד הרב שטיינמן את אישורו בעניין הקמת מפלגה בנשיאותו של הרב אמנון יצחק. הדבר היחיד שיצא הוא בחירתו של הרב שטיינמן במפלגת יהדות התורה (כפי שהוא נוהג לעשות כל 4 שנים) לידיעת הציבור, הרב אהרון לייב שטיינמן, הבין את חשיבות הרב אמנון יצחק והשפעתו על הציבור הכללי, ואמר לו 'אם יש כח מצווה להציל' ובמילים אחרות: אם באפשרותך לקחת מנדטים למגזר היהודי אורתודוקסי מהמפלגות הכופרות - מצווה לעשות זאת".

מודעת ההבהרה ב'יתד', הבוקר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר