מלחמות הליטאים

הרב משה גרילק נגד נצח: מתנהגים כמו ארגון חמאס

המלחמות בציבור החרדי נמשכות: והפעם, מתקפה חריפה מצדו של עורך 'משפחה' הרב משה גרילק, נגד אנשי הפלג הירושלמי בכלל ודובר מפלגת 'נצח' בפרט, שאיים בשבוע שעבר כי "בני ברק תבער". לדברי הרב גרילק: "מה זה, הפנתרים השחורים? הארלם? החמאס? זהו?! שם אנו נמצאים?" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב משה גרילק (ארכיון כיכר השבת)

מלחמה ראש בראש: עורך השבועון ״משפחה״ הרב משה גרילק תוקף במאמר המערכת את דובר 'נצח' וטוען כי הוא מתבטא כמו בהארלם (שכונת הכושים בניו יורק) ומאיים כמו בחמאס.

אחד הטורים הנקראים ביותר בעיתונות סוף השבוע במגזר החרדי, הינו מאמר המערכת בכפולת העמודים הפותחת את השבועון "משפחה" הנכתב ע"י העורך והוגה הדעות הרב משה גרילק.

גרילק נחשב לאיש ספר והגות ולאחד מראשי תנועת התשובה, היודע לנתח בלשונו המושחזת את בעיות השעה העומדות על סדר יומה של הציבוריות החרדית ולהאיר בזרקור את ליבת הבעייה, גם אם מדובר בעניין פנימי ומורכב הנוגע אל תוככי המגזר החרדי.

השבוע, בוחר הרב גרילק לתקוף בצורה חזיתית את יעקב פרידמן, דובר המפלגה החדשה ״נצח״ המזוהה עם הפלג הירושלמי בציבור הליטאי, שאמר השבוע לכלי התקשורת כי באם יימשך הזילזול באנשי הפלג הרי שירוצו בנפרד לבחירות וכתוצאה מכך "בני ברק תבער! ויישפך פה דם!"

פרידמן אמר את הדברים הקשים לאחר פגישתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל הגראי״ל שטיינמן שליט״א והגר״ש אוירבך שליט״א כשלטענתו חשו בפלג הירושלמי תחושה של פגיעה ועלבון מהיחס אל מנהיגם הרוחני.

בתגובה לכך כותב הרב גרילק בטורו את הדברים הנוקבים: "דם יישפך?!" כך הכריז דובר הפלג האשדודי כשביקש באוזני עיתון חילוני לתאר מה יקרה אם לא תשוב האחדות בציבור הליטאי על פי התנאים שהוא מציב: דם יישפך! בני ברק תרעד! כך בפשטות הסגנון הנלבב של דובר זה".

"מבלי לתחוב את ראשינו למחלוקת הנוראה הזאת על לא כלום שמוביל עיתונאי שפוטר, מה זה צריך להיות סגנון הדיבור הזה? מה זה, הפנתרים השחורים?הארלם? החמאס? זהו?! שם בדיוטא התחתונה הזו אנו נמצאים כבר?!" תוהה הרב גרילק.

יצויין, כי בין השיתין לועג גרילק לאנשי הפלג הירושלמי ומכנה אותם בתואר "הפלג האשדודי| וזאת על שם השתייכותם לבוגרי ישיבת גרודנא השוכנת בעיר, וכן רומז כי כל המחלוקת הגדולה החלה בסך הכל בשל עניין פעוט כפיטוריו של עורך עיתון ״יתד נאמן״ לשעבר נתי גרוסמן ע״י ההנהלה החדשה של העיתון המזוהה עם הרב שטיינמן שליט״א.

הרב גרילק ששימש בעבר כאחד מעורכי יתד נאמן ונמנה על צוות מייסדיו תוקף בחלק אחר של מאמרו את נתי גרוסמן (לשעבר עורך 'יתד נאמן') תוך רמזים חדים וברורים, וטוען כי אחד השקרים הגדולים שהוביל הינו שדאג במשך זמן רב להטיל כתם של בושה על כלל הציבור החרדי הדואג לפרנסתו והכינוי שהעניק להם "החרדים החדשים".

לדברי גרילק, גרוסמן ניהל את המלחמה בחרדים החדשים למרות שהוא אישית עבד מצעירותו ולא דווקא מחוסר פרנסה ו"ישב" על משכורת עתק בתפקידו כעורך עיתון. "מיום ליום מתברר שלא ההשקפה הטהורה דחפה את אותו כותב כי אם סיבות אחרות שאין לנו כל עניין לדוש בהם" כותב גרילק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר