הבדיקה הבעייתית - ע"י רופא אזרחי

הרב שטיינמן והרבי מויזניץ: לעקוב אחר קיום ההסכמות

כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ נועד בשעות הערב עם מרן הגראי"ל שטיינמן בבני ברק, ודן עמו בסוגיית גיוס בני בישיבות. כזכור, בשבת קרא האדמו"ר שלא להתייצב לצו ראשון, שני, ושלישי. הבוקר, נפגשו ח"כ יעקב ליצמן ובכירי צה"ל והגיעו להבנות לפיהם הבדיקות הבעייתיות לא יבוצעו על ידי צה"ל (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפגישה בין הרבנים, היום (צילום: שוקי לרר JDN)

משבר גיוס בחורי הישיבות: בשעות הערב הגיע כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ אל מעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ברח' חזו"א 5 בב"ב וזאת על מנת לדון יחד בגזירת גיוס בחורי הישיבות.

האדמו"ר מויז'ניץ הגיע אל הפגישה כשהוא מלווה במקורבו הרב הגאון מרדכי שטרן. וח"כ מנחם אליעזר מוזס.

האדמו"ר ומקורביו נכנסו לחדרו של ראש הישיבה ולאחר שיחת נימוסין ביקש האדמו"ר מויזנ'יץ ממקורביו ומח"כ מוזס לצאת מהחדר, ונשאר להתייעצות עם ראש הישיבה ונאמניהם של שני הרבנים - הרה"ג מרדכי שטרן והרב דוד שפירא.

שני הנושאים שעמדו על הפרק היו כאמור גזירת גיוס בחורי הישיבות והבעיות בלשכות הגיוס, וכן הבחירות הקרובות תוך השאיפה להגדיל את הנציגות החרדית ולשמור על עולם התורה.

גדולי הדור הודו לנציגים החרדים סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים משה גפני על הפעילות שעשו במשך התקופה האחרונה למען שמירת על מעמדם של בני הישיבות.

ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן אמר בפגישה שאמנם הח״כים פעלו רבות בנושא אך כעת צריך לעקוב שהסיכום ירד לשטח ולעקוב כי הצבא עומד בהבטחותיו.

הרבי מויז'ניץ הסכים לדבריו ואף הוסיף כי חשוב שהשלטונות יראו כי אנו עומדים על הנושא החשוב במלוא החומרה ולבדוק שבצבא הפנימו את השינוי מחוייב המציאות.

כזכור במוצ"ש האחרון במהלך דברים שנשא הרבי מויז'ניץ בפני אלפי החסידים במסגרת דברי תורה שנאמרו על ידו בסעודה שלישית דיבר הרבי מויז'ניץ בחריפות אודות סכנת הגייוס, והורה לבחורי הישיבות שלא להתייצב כלל בלשכת הגיוס.

"בעבר הבדלתי בין המקרים, אך לאור מה ששמעתי בתקופה האחרונה הרי שאני מורה לסרב להתייצב הן בצו ראשון, הן בשני והן בשלישי" אמר הרבני מויז'ניץ.

, (צילום: שוקי לרר)

האדמו"ר אף אמר כי "הוראה זו הינה לכלל בחורי הישיבות ולא רק לבחורי החסידות. יש לפרסם זאת ובאם ישאלו בחור מדוע לא התייצב שיאמר כי כך הורה הרבי מויזניץ. אני לוקח על כך אחריות מלאה ואינני חושש מללכת לכלא". אמר הרבי.

הבוקר נפגשו הח"כים יעקב ליצמן ומשה גפני עם נציגי הצבא, והגיעו להבנות, לפיהם הבדיקות הרפואיות שהוגדרו על ידי גדולי ישראל כבעיתיות לא יבוצעו על ידי הצבא, אלא תינתן אפשרות לבחורי הישיבות להיבדק על ידי רופא אזרחי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר