הפילוג הליטאי

סקר 'הארץ': 'נצח' מקבלת 0.3%: "הנתונים מעודדים"

תנועת 'נצח' מאחוריה עומדים אנשי 'הפלג הירושלמי' זוכה רק ל-0.3% במפלגה דווקא מעודדים מהסקר: "הנתונים מעודדים מאוד - אם לוקחים בחשבון שלא יצאנו בקמפיין". בנוסף עולה מהסקר: מפלגת 'עם שלם' בראשות חיים אמסלם לא עוברת את אחוז החסימה וזוכה ל1.3% מציבור הבוחרים. (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אנשי הפלג הירושלמי (צילום: כיכר השבת)

מפלגת 'נצח' של הפלג הליטאי הירושלמי, נספרה הבוקר בסקר עיתון 'הארץ' ('דיאלוג'' בפיקוח פרופסור קמיל פוקס) וזכתה ב-0.3% בלבד, הרחק הרחק מאחוז החסימה.

בכדי לעבור את אחוז החסימה צריך לזכות לפחות ב2%, מה שאומר שלפי המצב הנתון, במידה והמפלגה אכן תרוץ בבחירות הקרובות סיכוייה להכנס לכנסת הם אפסיים, ומה שיווצר מהריצה הנפרדת הוא אך ורק נזק קל ל'יהדות התורה'.

גורם ב'יהדות התורה' הגיב לסקר ואמר ל'כיכר השבת': "לא מדובר אפילו ברעד קל בכנף, מדובר בקולות בודדים של אנשים שגם כך חלקם לא יצביעו בבחירות הקרובות כך שלא מדובר בנזק בעל משמעות, חבל שבימים שהיהדות החרדית כולה מתאגדת סביב הגזירות מבחוץ יש אנשים שיש להם זמן להתעסק במחלוקת".

מנגד, גורם במפלגת 'נצח' מגיב ל'כיכר השבת': "הרב אוירבעך לא החליט האם לצאת ולקרוא לציבור להצביע ל'נצח', יש סיכויים גדולים שהרב יחתום על ה'קול קורא' להצביע ל'יהדות התורה', מי שגורם למחלוקת הם אלו שמונעים את הפרסום של 'יהדות התורה' בעיתון 'הפלס' - מה שיסיים למעשה את המחלוקת בציבור הליטאי".

"הנתונים בסקר מעודדים מאוד - אם לוקחים בחשבון את העובדה שעדיין לא יצאנו באף קמפיין, כמו כן גם עיתון 'הפלס' לא הזכיר מילה על המפלגה, וזה בגלל שהרב אוירבעך לא נתן את החלטתו".

עוד עולה מסקר 'הארץ' כי מפלגת 'עוצמה לישראל' בראשות ח"כ מיכאל בן ארי ואריה אלדד ממשיכה במגמה ועוברת את אחוז החסימה ומקבלת 2 מנדטים.

כמו כן מפלגת 'עם שלם' בראשות ח"כ חיים אמסלם ממשיכה את מגמת ההתרסקות ולא עוברת את אחוז החסימה כמו ברוב הסקרים, ומקבלת 1.3% בלבד.

מניתוח הסקר עולה כי 58% ממצביעי 'עם שלם' עדיין מתלבטים, ו-29% מהם שוקלים לתת את קולם לש"ס ו-29% לבית היהודי בראשות נפתלי בנט.

עוד מהסקר: לראשנה מפלגת 'כח להשפיע' בהנחיית הרב אמנון יצחק מקבלת 1.0% אחוז, חצי מהקולות בכדי לעבור את אחוז החסימה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר