אות מגן שר הבריאות לרב יעקב רוז'ה

בטקס מיוחד שנערך בשבוע שעבר, העניק סגן שר הבריאות עם בכירי משרדו את אות מגן שר הבריאות לרב יעקב רוז'ה, יו"ר וועד רבני זק"א, ומתנדבים נוספים (חדשות, חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: דוברות זק"א)

בטקס שנערך ביום שלישי במרכז מורשת בגין בירושלים בהשתתפות סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו, יו"ר המועצה הלאומית להתנדבות מר יורם זקס, יו"ר ארגון זק"א יהודה משי זהב, אחמי"ם ואנשי ציבור רבים הוענקו 'מגן שר הבריאות' למתנדבים המצטיינים לשנת 2012.

בין מקבלי הפרס: יו"ר ועד רבני זק"א הרב יעקב רוז'ה שליט"א, ולמתנדב זק"א מחוז צפון הר"ר יוסי זליקוביץ יו"ר ארגון 'חסדי שבתאי' כהוקרה על תרומתם החשובה והמכרעת לטובת בריאות הציבור ולרווחתו.

בטקס הודה סגן שר הבריאות יעקב ליצמן: "אתם המתנדבים עושים אותנו לעם מיוחד וטוב יותר, עולם ההתנדבות שייך לכל המגזרים ונותנים מענה חשוב למען הקהילה בישראל, עם ישראל חייב לכם הכרת הטוב, ובפרשות השבוע רואים עד כמה חשובה היא מידת 'הכרת הטוב', משה רבנו שלא רצה להכות על היאור במכת דם או בעפר במכת כינים, כמו גם 'הכרת הטוב' לשפרה ופועה שלא שמעו בקול פרעה וזכו לבתי כהונה ולויה".

בדברי ההסבר לקבלת הפרס להרב יעקב רוז'ה נאמר: "הרב יעקב רוז'ה, מתנדב כמעט ארבעה עשורים. כיום הוא מכהן בהתנדבות כרב ארגון זק"א במקביל לתפקידים רבים נוספים. במשך כמה עשרות שנים לא חדל הרב רוז'ה מהתנדבותו אף לא ליום אחד, והוא נכון וזמין בכל עת ובכל שעה עד כי הפך לדמות מוכרת, ידועה ואהובה בקרב כלל ארגוני החסד, ובפרט אצל ארגוני 'חסד של אמת', העוסקים עם חללי ישראל".

"מלבד פעילותו בשטח, מקדיש הרב רוז'ה את חייו להדרכה, להפעלה ולקידום ארגוני החסד והעזרה השונים, בעיקר בתחום "חסד של אמת". כרב ופוסק הוא מכשיר את המתנדבים הרבים בזק"א ומשמש גם כרב ומדריך בארגוני ההצלה השונים בתחום הנפטרים, ואף נוסע בהתנדבות וללא תמורה לכל מקום בארץ או בעולם שהוא נקרא אליהם למסור הדרכות והשתלמויות. מאות מתנדבים בארגוני ההצלה וזק"א גדלו על ברכיו בהדרכתו וספגו את רוח ההתנדבות שהחדיר בהם שאין מצווה גדולה מזו".

"בפעילותו בתחומי המכון לרפואה משפטית מתמסר הרב רוז'ה לזיהוי ההלכתי והסופי של הנפטר ודואג להביאו לקבר ישראל בהקדם האפשרי, מתוך דאגה לכבוד המת ושמירה על בריאות הציבור כמתחייב על פי חוק פקודת העם".

"מגן שר הבריאות מוענק להרב יעקב רוז'ה על דבקותו במשימה הקשה של טיפול בנפטרים ובחללים, הדורשת תעצומות נפש שאין רבים היכולים לעמוד בהן, שהוא מקיימה מתוך שליחות ומסירות עד אין קץ".

בדברי ההסבר לקבלת הפרס להר"ר יוסי זליקוביץ נאמר: "מגן שר הבריאות מוענק לעמותת 'חסדי שבתאי' בראשות מר יוסי זליקוביץ על פעילות רצופה במשך 15 שנים, 24 שעות ביממה, המהווה סיוע חשוב לתושבי המועצה האזורית מרום הגליל, שידם אינה משגת לרכות ציוד רפואי שהם נזקקים לו, או לחולים ומוגבלים הזקוקים להסעה לטיפולים או לאירועים מיוחדים".

יהודה משי זהב יו"ר זק"א אמר לאחר האירוע: "מתנדבי זק"א זוכים כל שנה מחדש בפרסים, תעודות הוקרה והצטיינות, עקב מסירותם הרבה לקהילה בכל שעות היממה, בכל מקום בו הם מתבקשים לסייע מיד הם מתייצבים, להציל חיי אדם או לטפל בכבוד המת, מתנדבי זק"א הם מזן מיוחד שכל כולם חסד אמיתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר