מחר: דיון בעתירה נגד 'שובו בנים'

בית המשפט המחוזי בירושלים צפוי לקיים מחר דיון ראשון בתביעה של הרב ישראל ברזל, לשעבר חסיד 'שובו בנים', נגד נחמן ברלנד. לדברי העותרים, נחמן ברלנד 'עשק' מהם ארבעה דירות ברחבי ירושלים ועוד בניין יקר ערך בעיר אומן שבאוקראינה. (חדשות, חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
חקירת העדים בתביעה ע"י ד"ר גבי זוהר (צילום: כיכר השבת)

מחר: דיון ראשון בבית המשפט בפרשת חסידות 'שובו בנים' והעתירה שהגיש חסיד בקהילה.

כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', חסידות 'שובו בנים-נחמן ציון' סוערת בחודשים האחרונים בעקבות תביעה שמתנהלת נגד הרב נחמן ברלנד, בנו של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד על ידי חסיד מהקהילה.

בית המשפט המחוזי בירושלים צפוי לקיים מחר דיון ראשון בתביעה של הרב ישראל ברזל, לשעבר חסיד 'שובו בנים', נגד ברלנד הבן.

לדברי ברזל, נחמן ברלנד 'עשק' ארבעה דירות ברחבי ירושלים ועוד בניין יקר ערך בעיר אומן שבאוקריינה.

במסגרת התביעה נגד המוסדות, הגיש פרקליטו של התובע, עו"ד דוד הלפר חוות דעת של ד"ר גבי זוהר, עובד סוציאלי מוסמך ומומחה בנושא כתות המשמש יועץ למרכז הישראלי לנפגעי כתות. ולדעתו של זוהר, 'שובו בנים' נחשבת לכת.

חוות דעת: ניצול מניפולטיבי

במסקנות חוות הדעת כותב זוהר: "אין ספק שהרב אליעזר ברלנד הינו רב גדול בתורה ובעל אישיות תורנית שאין מתפקידה של חוות דעת זו לנתח, מתוך כמה עדויות שהגיעו אלי - כבוד הרב אינו מסכים עם המתרחש בתחומי הקהילה, אולם הוא נאלץ מטעמים שונים- לשתף פעולה באופן מוחלט עם בנו ועם רעייתו הרבנית".

"השניים (נחמן ברלנד ואמו ש.כ) אינם בוחלים בניצול מניפולטיבי, כך עולה מתוך העדויות, לקרב או להרחיק את חברי הקהילה מהרב בפעילות רוחנית, הדתית והקהילתית, ואין בקרה אמיתית האם ההנחיות של נחמן והרבנית לחברי הקהילה מגיעות אמנם מגרונו של כבוד הרב או על פי החלטתם של שני אלה".

כאן מציין ד"ר זוהר כי הקהילה דומה להתנהלות של כת: "מתוך השוואה למתרחש בקהילה זו לבין הגדרות הכת שהובאו בפרק הפתיחה של חוות דעת זו עולה, כי יש הקבלה כמעט מוחלטת בין הגדרות מהי כת לבין המתרחש בקהילת שובו בנים".

עוד כותב זוהר: "ניתוח הקריטריונים בהגדרת הכת מלמדות על הדימיון הברור שיש בקהילת שובו בנים לכת".

חוות הדעת שכאמור נחשפה לפני מספר חודשים ב'כיכר השבת', עוררה סערה בחסידות שובו בנים שטענה כי מדובר בשקר וכזב.

בתגובתם נאמר: "דברים שאין בהם אחוז אמת, מוסדות שובו בנים מתנהלים ככל הקהילות החרדיות בעולם. דו"ח שהוזמן על ידי צד שתובע בערכאות מובן שיפרסם דבר כזה, גם אם זה לא מתקרב למציאות וגם אם זה גורם לחילול השם. לעניין התביעה - האמת תצא בבית המשפט"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר