אחרי דברי מרן הגר"ע יוסף

הרב אמנון יצחק לא פורש: "אני נחוש, הולך עד הסוף"

לאחר הדברים הקשים שהשמיעו נגדו אמש הגאון הרב שלום כהן ומרן הגר"ע יוסף, הצהיר אמש הרב אמנון יצחק כי הוא אינו מבטל את ריצת מפלגת 'כח להשפיע': "הריני להודיע חד משמעית שאני הולך עד הסוף", בנוסף אמר כי נודע לו על נסיון להפגיש בין הגראי"ל שטיינמן והגר"ע יוסף ולגייסם נגד 'כח להשפיע' (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב אמנון יצחק (צילום: אבי חן, חדשות 24)

אחרי המתקפה הקשה שספג הרב אמנון יצחק בסוף השבוע האחרון, עם אמירות חד משמעיות של מרן פוסק הדור הרב עובדיה יוסף והגאון חכם שלום כהן מגיב הרב אמנון יצחק למתקפה.

הרב יצחק תקף ואמר כי שמו בפיו של הרב שלום כהן דברים לא נכונים.

"עמד אתמול הרב שלום כהן והתחיל לקלל כמו אדם פשוט בשוק, ולא לקלל אותי, אלא את כל עולם התשובה שמאחוריי, את כל הילדים שלי, כל מה שבניתי 35 שנה".

הרב אמנון יצחק צוטט את הרב שלום כהן "'אם הוא מורד שילך לעזאזל עם התורה', ככה הוא אומר, טוב, ללכת לעזאזל אין לי בעייה, אבל עם התורה?, מה אשמה התורה?, ועל מה אתה רוצה לשלוח אותי לעזלזאל? מורד במה? מה מרדתי?, שקיימתי את המצווה של גדול הדור האשכנזי שאמר לי, מה הוא לא גדול דור?, אותו אני שואל וזה מה שהוא אמר, מה מורד?"

"ממתי אני שייך לספרדים? אני עזרתי לספרדים ששלחתי להם את כל בעלי התשובה יכולתי לקחת אותם לליטאים, לא לקחתי, כי ספרדים צריכים ללכת עם הספרדים לפי המסורת, מה מרדתי? ששאלתי שאלה וקבלתי תשובה?, 'סיפרו לי שהוא מדבר נגד מרן', סיפרו לי זה ראייה? מה עם 'בצדק תשפוט את עמיתך'? אפילו סתם יהודי מהשוק אתה לא יכול לדון אותו לכף חובה, יהודי שעשה כל כך - יכולים להגיד לו דברים כאלה?".

"נודע לי שבבית כנסת של הרב עובדיה רוב האנשים מצביעים 'כח להשפיע' אמר הרב יצחק.

"היום הם סימסו, לכולם שאני הולך להודיע שאני פורש מהמפלגה, הריני להודיע חד משמעית שאני הולך עד הסוף"

בהמשך השיעור התייחס הרב יצחק לכך שלפי מידע שיש ברשותו מנסים להפגיש בין מרן הגראי"ל שטיינמן למרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף בכדי שהרב שטיינמן יורה לו לסגור את המפלגה, ועל כך אמר ר' אמנון: "הריני להודיע, נא לא להטריח את שני גדולי הדור, שילמדו תורה, כי אני לא מפסיק, אני ממשיך, ולא רק שאני ממשיך, אני ממשיך מכוחות של מורי ורבי הרב שפירא שאמר לי כבר לפני שני קדנציות ללכת ואני לא נצלתי זאת. טעות גדולה עולה בידם, חבל שיהיה בזיון לחכמים, אני נחוש ואני הולך להציל את עם ישראל".

"צריך להחזיר בתשובה את מי שמחזיר בתשובה"

כזכור, במוצאי שבת תקף הרב שלום כהן בחריפות את מפלגתו החדשה של הרב אמנון יצחק: "בעוונותינו הרבים, מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו, אני אמרתי לרב בעדני שהוא (הרב אמנון יצחק) מאבד את עולמו, אני אוהב אותו".

הרב שלום כהן: "אני באתי כי אמרו לי שכבוד הרב (מרן הגר"ע יוסף) בצער גדול, בצער גדול, ה' יאיר את עיניו בשמחה, וכל אלה שפוגעים בעוונות הרבים ה' ישיב יחזיר אותם בתשובה, צריך להחזיר בתשובה את מי שמחזיר בתשובה".

מיד אחריו נשא מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף את דבריו כשקולו חנוק בבכי: "מורי ורבותי, שמעתם דברי אלוהים חיים מפי מורנו ורבינו ראש ישיבת פורת יוסף שמרביץ תורה בעם ישראל, יש לו פה קדוש, להזהר לא לעבור על דבריו, יש לו פה קדוש שכל הזמן עוסק רק בתורה, מי ששומע לו שומע לכבוד התורה".

"מבקש אני לסכם את הדברים, אנחנו כולנו עבדי הקב"ה, רוצים בהצלחת התורה, ב"ה תנועת ש"ס היא כבר עשרות שנים, אפילו אנשים חילונים מתחשבים בהם - יש להם דרך ארץ כלפיהם, במקום שהוא (ר' אמנון יצחק) יעזור לנו , הוא הולך בדרך נפרדת, להפרד מאתנו, לוט נפרד מאברהם אבינו, מה יצא ממנו?, תתחבר עם חכמים זה דברי רבותינו, זה מצוות עשה".

"איך (ר' אמנון יצחק) יעבור בשלום על כל המחאה שחתמו עליה כמעט כל רבני ישראל, כולם חתמו, הוא (ר' אמנון יצחק) יוצא נגדם, מצווה הבאה בעבירה הוא רוצה לעשות, למה?".

"לא חבל עליו, שמע בני מוסר אביך, כל מי שלומד בתורה שלי יודע שכל כוונתי לשם שמיים, למען חיזוק התורה, למען אהבת התורה, את אחי אנוכי מבקש, לא להצביע- רק ש"ס". סיים הגר"ע יוסף את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר